Ik heb een hospitalisatieverzekering via mijn werkgever. Wat houdt dit in?
Een hospitalisatieverzekering via je werkgever dekt je medische kosten bij een ziekenhuisopname. Afhankelijk van de verzekeringsovereenkomst, kan je rekenen op een terugbetaling van
- de hospitalisatiekosten van dagopnames en langdurige verblijven
- de kosten van ambulante verzorging voor en na de hospitalisatie, zoals geneesmiddelen, kinesist, orthopedist, huren van krukken
- de kosten van een bevallingde kosten van ambulante verzorging in geval van ernstige ziekten, onbeperkt in de tijd,
- de kosten voor hulpverlening bij een hospitalisatie in het buitenland,
En andere voordelen zoals
- een vrije ziekenhuis- & kamerkeuze,
- een dekking tandzorg,
- een volledige online oplossing via het Allianz Medical Plan.
- Via AssurCard geniet je trouwens altijd van een derdebetalersregeling voor ziekenhuisopnames. Via AssurPharma heb je dan weer minder papierstroom, omdat je je BVAC-attesten automatisch en digitaal van de apotheker naar de verzekeraar kunt laten verzenden.
Welke kosten terugbetaald worden en voordelen je geniet, verschillen per werkgever en hangen van je collectieve verzekeringsovereenkomst af. Die vraag je op bij de personeelsdienst.