Allianz Benelux laat na de eerste 3 kwartalen van 2018 een uitstekend financieel resultaat zien(1). Het operationeel resultaat laat een stijging zien van 31 miljoen euro (17,9%) ten opzichte van de eerste 9 maanden van vorig jaar en komt uit op 203 miljoen euro. De combined ratio is fors verbeterd tot 93,3%. Het premie-inkomen van onze niet-leven activiteiten in de Benelux steeg verder ten opzichte van dezelfde periode in 2017 met 1,3% tot 1.107 miljoen euro. Het premie-inkomen van onze leven-activiteiten is met 1,4% gestegen naar 1.822 miljoen euro.
(1) Financiële resultaten op basis van de waarderingsgrondslag van Allianz SE op 9-11-2018.
Deze cijfers maken deel uit van de gepubliceerde Q3-cijfers van Allianz SE (www.allianz.com).
Premies
Winst
‘Radical Simplification’ sleutel tot toekomstig succes
Kerncijfers eerste 3 kwartalen 2018 (in miljoen euro)
Scroll horizontaal om meer te zien
Premie-inkomen |
||
Leven | 1.822 (2017: 1.797) | |
Niet leven | 1.107 (2017: 1.093) | |
Totaal | 2.930 (2017: 2.890) |
Scroll horizontaal om meer te zien
Operationeel resultaat |
||
Leven en asset management | 110 (2017: 90) | |
Schade | 93 (2017: 82) | |
Totaal | 203 (2017: 172) |
Noot voor de redactie
Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 140.000 medewerkers in dienst van ruim 86 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via verzekeringsmakelaars, een brede waaier aan verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 950 medewerkers en een omzet van 2,8 miljard euro. Allianz in Nederland bedient meer dan 1,3 miljoen klanten met behulp van distributiepartners en zijn direct writer Allsecur. Allianz heeft in Nederland, circa 1.000 medewerkers en een omzet van 1,2 miljard.