Je hebt je schade gemeld. Wat nu?
Opstart van je schadedossier
- We openen een schadedossier en sturen je vervolgens een ontvangstmelding, waarin het schadedossier zal meegedeeld worden.

Evaluatie van je schade
Afhankelijk van de elementen in het dossier, en in overeenstemming met de dekking van het contract, wordt de schade beoordeeld:
- Op basis van het bestek / foto's door de schadebeheerder
- Door expertise
- Of door een van onze partners indien je koos voor een herstelling in natura


Je aangifte starten
- Bedankt voor het voltooien van het schadedossier.
- We delen je het schadedossiernummer mee alsook onze eerste observaties.
- Gebruik het schadedossiernummer voor elke communicatie.
- We controleren of je verzekerd bent voor de ingediende schade.
- We verzamelen alle benodigde informatie (hier zijn we meestal afhankelijk van derden. Mogelijks kan deze stap een tijdje aanslepen).

Afsluiting van het dossier
Na de analyse van het schadedossier, houden we je op de hoogte van onze intenties. In het geval we je verantwoordelijk achten voor de schade, (en de schade onder je contract gedekt is), zullen we de benadeelde partij vergoeden. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen we je hierover inlichten.
De tijd die nodig is om een compensatieverzoek te verwerken, is afhankelijk van verschillende factoren: het type schade, de informatie die we ontvangen over de schade en de samenwerking tussen en met de betrokken partijen.
De tijd die nodig is om een compensatieverzoek te verwerken, is afhankelijk van verschillende factoren: het type schade, de informatie die we ontvangen over de schade en de samenwerking tussen en met de betrokken partijen.