Newsletter | 8 mei 2025

Hoe een document digitaal laten ondertekenen in Prolink Life Plan?

Sinds enkele weken kunnen uw klanten hun nieuwe overeenkomst, wijzigingsaanvraag en switchaanvraag meteen digitaal ondertekenen voor de producten die beschikbaar zijn in Prolink Life Plan. Dat spaart kostbare tijd voor u en voor uw klanten!

Om digitaal te kunnen ondertekenen moeten het e-mailadres en gsm-nummer van uw klant zijn geregistreerd. De procedure werkt als volgt: 

  • Kies in de workflow voor “Digitale ondertekening”  
  • Uw klant ontvangt een e-mail met daarin de knop “Open document” en de nodige instructies 
  • Via de knop vraagt uw klant een transactiecode aan die hij ontvangt via sms 
  • Door de code in te vullen en te klikken op “Bevestigen”, ontvangt uw klant de overeenkomst 
  • Onderaan de overeenkomst klikt de klant op het veld “Signer” om zijn overeenkomst te ondertekenen. 
  • Na ondertekening wordt het document automatisch gemarkeerd als “ontvangen” in de workflow. Uw klant ontvangt een bevestiging van ontvangst en kan het ondertekende document downloaden. 

OPGELET: om de tool optimaal te gebruiken moeten klanten deze procedure volgen en niet ondertekenen via Portima. Anders wordt de handtekening niet geregistreerd en blijft de workflow openstaan. 

default video image
TIP: U vindt deze video ook terug in Prolink Life Plan door te klikken op de link naar de instructievideo’s, onderaan het startscherm. 

Voor vragen over de producten of functionaliteiten van de platformen kan u terecht bij uw sectormanager Leven. 

Bij problemen met de connectie kan u terecht bij onze helpdesk: