Allianz MeHomeLoans viert zijn eerste verjaardag!

Allianz MeHomeLoans bestaat één jaar bij Allianz en biedt hypothecaire kredieten aan voor particulieren. Voor deze gelegenheid vroegen we aan onze sales managers hoe het voorbije jaar ging en wat de nabije toekomst brengt.

Aan de wieg stonden Dechia Vernaillen en Michelle Valarezo in samenwerking met Hakim Gourari en Jean-Louis Dauchot van het Allianz Mortgage Team. 

Willen jullie jezelf even voorstellen? 

D.V.: Met meer dan 20 jaar ervaring in de kredieten, kwam ik in november 2021 aan bij Allianz. Eind januari 2022 ging het eerste kredietcontract de deur uit. 

M.V.:  Na mijn studies aan Solvay Brussels School of Economics & Management kwam ik bij Allianz terecht in juni 2022. Ik ga me binnen deze job vooral toeleggen op de marketing en de verkoop van het nieuwe Allianz kredietproduct.

D.V.: We zijn ondertussen een goed geolied en complementair team. We hebben dan ook besloten om onze kennis te herverdelen. In de toekomst zal ik het Nederlandstalige landsgedeelte voor mijn rekening nemen en Michelle het Franstalige. 

Kunnen jullie in 2 zinnen beschrijven waarvoor de makelaar bij jullie terecht kan? 

D.V.: Wij ondersteunen de makelaars bij al hun kredietvragen. We geven opleidingen, leggen de kredietpolitiek uit en schatten mee in wat de haalbaarheid is van een kredietaanvraag. 

Hoe zag het voorbije jaar eruit voor jullie? 

D.V.: Het voorbije jaar was een prachtige maar stevige uitdaging. Hoewel ik een heleboel ervaring heb binnen de kredietsector, heb ik nooit eerder een kredietcel van nul kunnen opbouwen. 

M.V.: Als ik het voorbije jaar in cijfers zou uitdrukken dat ziet het er als volgt uit: we hebben 1151 collega's, partners en makelaars getraind. We hebben 543 makelaars op onze mailinglijst staan en we waren present op 4 grote evenementen: Allianz Day, Credit Brokers Association, Allianz Tower Training en Allianz Mémorial Van Damme. 

Hoe zijn jullie gegroeid en moesten er groeipijnen worden weggewerkt?  

D.V.: Vanaf de startfase waren er heel wat mensen betrokken om van dit project een succes te maken bij Allianz. Van een belangrijke groeipijn hebben we recent afscheid genomen. Onze contactpersonen bij Stater gingen van 1 naar 3 telefoonlijnen. Sinds kort hebben ze ook de callback optie. Wie de wachtrij wil vermijden, kan dus vragen om binnen de 24 uur teruggebeld te worden. Deze contactopname gebeurt wel altijd via een anonieme lijn. Neem dus zeker op als je een callback verwacht en er belt jou een anoniem nummer. 

M.V.: Daarnaast worden de wachttijden nog op een andere manier ingekort. Dossiers krijgen een kleurcode die groen, oranje of rood kan zijn. Een groen dossier wordt nu door de analist beslist, een rood dossier -dat spreekt voor zich- wordt afgewezen waardoor alleen nog de oranje dossiers aan een extra controle worden onderworpen bij het Joint Credit Committee (JCC). Dit zal een aanzienlijke verbetering zijn voor de doorlooptijd. Om een snelle doorlooptijd te garanderen is een volledig dossier bij indiening primordiaal.

Wat zit er in de pipeline voor het komende jaar? 

D.V.: Een nieuwe tool waar ik heel enthousiast over ben. Deze zit momenteel in de testfase en is voorzien voor het eerste kwartaal van 2023. Deze digitale toepassing zal zeer uitgebreid zijn, ze kan gebruikt worden voor simulaties, pré-scoring, indiening van een kredietaanvraag en opvolging. Daarnaast zal het via de tool mogelijk zijn om op te volgen welke stukken wanneer werden opgeladen. En aangezien wij toegang hebben tot alle dossiers via deze tool, kunnen wij ook veel efficiënter ondersteuning bieden. 

M.V.:  Wij willen graag dicht bij onze makelaars staan. Op 17/11 en 26/01 hielden we daarom de eerste edities van de Allianz Tower Training: 60 makelaars tekenden present plus onze dossierbeheerders van Stater. Naast een meet’n’greet werden er ook cases behandeld en kennis en strijdlust kwamen boven tijdens de quiz. U kon er niet bij zijn? We plannen er nog meer het komende jaar en houden u zeker op de hoogte.

 

Dechia-Michelle
Dechia (links) en Michelle (rechts).