Nieuwsbrief | 8 februari 2024

Houden grote bedrijven je te lang aan het lijntje? 

Het VRT-programma Factchecker zocht het uit en stelde vast dat Allianz één van de beste van de klas is. 
In 2013 onderzochten Peeters & Pichal in hun Radio 1 programma “Neem eens op” hoe het gesteld was met de telefoondiensten van grote bedrijven in Vlaanderen. Ze sloten een charter af met 21 bedrijven die beloofden hun wachttijden aan de telefoon voortaan te beperken tot 2 minuten 30 seconden. 
Tien jaar later doet het VRT-programma Factcheckers de test opnieuw. Vijftig grote bedrijven worden drie keer gebeld op min of meer gelijke tijdstippen. Er zijn keuzemenu’s zat maar de test begint pas na het maken van de laatste keuze. Slaagt een bedrijf er dan in om binnen de 2,5 minuut op te nemen? 
Wat blijkt: 47% slaagt daar in en Allianz is bij de beste van de klas. Na twee seconden kreeg de redactie al een van onze medewerkers aan de lijn.
Wil je graag de volledige reportage zien? Dat kan op VRT MAX via deze link: Factcheckers - Aflevering 6 (Seizoen 4) | VRT MAX vanaf 12:24.