Allianz Commercial Newsletter | 28 maart 2024

Het Allianz Commercial Sales Team

Allianz Commercial wordt gedragen door een toegewijd salesteam. Zij staan dagelijks voor u klaar met een doorgedreven productkennis. Het team bestaat uit: Peter Demeulenaere, Griet Coppens, Glenn Van De Vel, Kathleen Peeters en Chantal Solheid. Elke nieuwsbrief stellen we een teamlid aan u voor. We stellen u eerst de manager van het team voor: Peter Demeulenaere
*

Waarom is midcorp het allerleukste verzekeringssegment om in te werken?

Peter: Omdat elk dossier anders is, ieder bedrijf heeft immers andere behoeftes en hierdoor kennen we in midcorp heel weinig routine, maar leveren we eerder maatwerk. Hierbij is het van belang dat we samen met onze underwriters creatief meedenken om naar specifieke oplossingen te zoeken. We nemen dan ook een soort adviesrol op, waarbij de technische kennis van primordiaal belang is in onze commerciële contacten met die gespecialiseerde corporate makelaars. Het midcorp segment is bovendien een groeipool op de verzekeringsmarkt, zo doen zich nieuwe en complexere risico’s voor wat zorgt voor een mooie uitdaging om deze aan te pakken.

Waarom moet een makelaar volgens jou in zee gaan met Allianz voor zijn Midcorp business?
Peter: Uiteraard in eerste instantie voor het sterke midcorp salesteam, waarbij we steeds van een ‘solution focused mindset’ vertrekken om samen met de makelaar groei te realiseren. Allianz is bovendien een zeer sterke solide verzekeraar die vertrouwen uitstraalt, met een uitmuntende ‘branding’ die zeker en vast voor bedrijven van groot belang is.

Daarnaast benadruk ik ook graag ons ‘intimacy’-project, waarbij we onze underwriters dichter bij hun makelaarscontacten brengen via persoonlijke bezoeken of digitale meetings. Op deze manier kunnen ze niet enkel hun expertise overdragen, maar ook hun professionele relatie versterken. We hebben trouwens onze interne organisatie helemaal aangepast aan het corporate segment: een specifiek salesteam, aangeduide underwriters per kantoor, aparte Midcorp events …


Het multilines aanbod van Allianz is eveneens een extra troef, wij kunnen alle ‘lines of business’ aanbieden van het kleinste bedrijf tot de grootste multinational. In dit kader is het van belang de lancering van Allianz Commercial te benadrukken, waarbij we onder één nieuwe merknaam en commerciële strategie nog beter alle type bedrijven (zowel Midcorp als Large corp) kunnen servicen op corporate vlak. Ook de zusterbedrijven als Allianz Trade, Allianz Partners … verruimen nog ons aanbod naar de markt toe.
 

Heb je een concreet voorbeeld waar de makelaar, jij of jouw sales en de interne diensten samen aan een goede oplossing hebben gewerkt voor de klant?
Peter: Recent hebben we nog een mooie zaak gerealiseerd in arbeidsongevallen dankzij de samenwerking tussen verschillende diensten: underwriting, sales, claims en preventie. Voor een ziekenhuis werden verschillende offertes aangevraagd en uiteindelijk 3 verzekeraars weerhouden om een definitief eindvoorstel uit te werken. Om ons plan van aanpak beter te verduidelijken, zijn onze claims- en preventiespecialist, samen met de makelaar bij de klant langs geweest. Ook de specialist van onze aangiftetool Oasys was hierbij aanwezig. Deze globale aanpak werd door klant en makelaar sterk geapprecieerd. Met de feedback uit deze meeting werd ons gevraagd een finaal voorstel uit te werken. Underwriting en sales zijn dan aan de slag gegaan om dit te af te ronden. Dankzij de constructieve samenwerking tussen die verschillende operationele departementen hebben we deze zaak kunnen realiseren.
 

 

Welke registers wil je dit jaar opentrekken om je team naar haar ‘full potential’ te brengen?
Peter: Ik wil in eerste instantie benadrukken dat we zeer blij waren met onze schitterende NPS score, waaruit bleek dat we ‘loyalty leader’ zijn op sales vlak in midcorp. Daarom wil ik samen met het team verder werken op een aantal sleutelelementen in onze ‘value propostion’. Dit betekent dat we als ‘trusted advisor’ aanzien worden door onze professionele aanpak, onze technische kennis en onze ‘growth mindset’. De makelaar moet voelen dat we in dit corporate segment samen met hem als partner willen groeien, uiteraard binnen onze ‘technical excellence’-strategie en mogelijkheden. Het creëren van de 'gunfactor' is hierbij een belangrijk element. Vandaar dat wij als team veel tijd investeren in ons ‘intimacy’-project, zodat we via deze contacten een echte vertrouwensband opbouwen tussen onze underwriters en hun relaties bij de makelaars. Als de samenwerking goed verloopt met sales, underwriting, operations, claims ... zal de makelaar  zijn zaak met veel plezier aan Allianz gunnen.