Newsletter | 20 juni 2024


Groepsverzekering: verbetering van het proces bij vertrek van een werknemer

Allianz is altijd bereid om naar zijn klanten te luisteren en vereenvoudigt het proces voor groepsverzekeringen bij vertrek van een werknemer.

Wanneer werknemers tijdens hun loopbaan hun werkgever of het bedrijf waarvoor ze werken al dan niet vrijwillig verlaten, profiteren ze niet langer van het extralegale voordeel van de groepsverzekering. 

In dat geval zal Allianz de aangeslotene op de hoogte brengen van het bedrag van de opgebouwde reserves in het kader van zijn groepsverzekering en van de beschikbare opties voor deze reserves. 

Tot nu toe stuurde Allianz de uittredingsbrief naar de voormalige werkgever en naar uzelf. U stuurde die dan door naar de aangeslotene.

Vanaf 24 juni 2024 wordt de procedure vereenvoudigd. De uittredingsbrief wordt rechtstreeks naar de aangeslotenen gestuurd:

  • Aangeslotenen die hebben gekozen voor digitale communicatie (opt-in) zullen een e-mail ontvangen met een uitnodiging om MyBenefits@Allianz/Mijn Documenten te raadplegen, waar het document en de bijlagen beschikbaar zullen zijn. Werkgevers kunnen die nog steeds vinden in het @line Plus Document Center.
  • Aangeslotenen die niet digitaal geïnformeerd willen worden (opt-out), krijgen het document per post toegestuurd en zullen het ook kunnen vinden op MyBenefits@Allianz.
  •  

Wat hetzelfde blijft... Binnen 30 dagen moeten aangeslotenen Allianz op de hoogte brengen van hun keuze door het ‘Antwoordformulier’ terug te sturen naar [email protected]. Als de aangeslotene niet reageert, is optie 1, ‘De verworven reserves in de bestaande pensioenregeling behouden zonder wijzigingen aan te brengen’, standaard van toepassing.

Neem contact op met uw sectormanager voor meer informatie.