Newsletter | 26 september 2024

Medexel komt haar beloften na

We zijn blij te kunnen aankondigen dat de diensten van Medexel aanzienlijk zijn verbeterd. De processen zijn gestroomlijnd om uw klanten de dienstverlening te bieden die ze verdienen.

Gezien de geplande verhoging van de medische index vanaf 1 januari 2025 hebt u een unieke kans om u te onderscheiden van de anderen. Dit is het ideale moment om uw klanten de beste prijs voor te stellen, een prijs die niet alleen concurrerend is, maar ook de dienstverlening en waarde weerspiegelt waar Allianz voor staat.

Tijdens ons EB Health-evenement op 3 juni heeft Jo Dumortier, CEO van Medexel, beloofd u de komende maanden regelmatig op de hoogte te houden van de stand van zaken van zijn plan en de ontwikkelingen binnen (my)Medexel.

Belofte maakt schuld! Vandaag willen we u meer vertellen over deze ontwikkelingen en hoe die werden gerealiseerd. We zijn redelijk tevreden over de cijfers van Medexel. Ze worden steeds beter en we willen dit goede nieuws graag met u delen.

1. Het percentage van verwerkte facturen voor hospitalisatiekosten en ambulante kosten is in lijn met de SLA

Een positieve en stabiele trend: in de afgelopen 3 maanden (juni, juli en augustus) werd respectievelijk bijna 90%, 89% en 90% van de facturen (exclusief de Assurcard-service) voor hospitalisatiekosten en ambulante kosten verwerkt. 

medexel-graphique-1

2. Betere telefonische bereikbaarheid

Er werden extra medewerkers ingezet, aangeworven via onze externe partner N Allo, voor de eerstelijnstelefoondiensten.

Vergeleken met begin dit jaar zien we een duidelijke verbetering van de telefonische bereikbaarheid. We gingen van 60% in januari naar 94% in juni, 93% in juli en 86% in augustus. Een zeer goede score gezien de vakantieperiodes in de voorbije 2 maanden. 

medexel-graphique-2

3. De achterstand in e-mails is weggewerkt 

De extra medewerkers van N Allo hebben ook geholpen om de achterstand in de verwerking van de e-mails te verminderen.  Er werd een nieuwe procedure ingevoerd die vereist dat elke inkomende e-mail binnen 48 uur wordt verwerkt. Resultaat: sinds begin juni is er geen achterstand meer in de verwerking van de e-mails. 

 

medexel-graphique-3

4. Invoering van een kwaliteitscontrole

Er werd een kwaliteitscontrole ingevoerd om de nauwkeurigheid van de verrichte betalingen te meten. Het gemiddelde voor de eerste 7 maanden van 2024 is al 94,1%, een score die geleidelijk verbetert in vergelijking met 92,5% in 2023 en 89% in 2022. Dit zou ons in staat moeten stellen om het aantal reacties en klachten te verminderen.

medexel-graphique-4

Goede vooruitgang op bepaalde gebieden

Tijdens het Event Health heeft Medexel beloofd verbeteringen door te voeren op bepaalde gebieden tegen het laatste kwartaal van 2024 en het jaar 2025. Voorlopig worden de onderstaande deadlines aangehouden.

We komen hierop terug in de volgende update.

medexel-slide-planning

Een bijzondere inspanning om een betere basis te leggen voor een succesvolle samenwerking van 2024 tot 2026

Deze verbetering van de basis omvat 3 pijlers:

medexel-slide-basics

1. Organisatie

Onze externe partner N Allo blijft extra medewerkers leveren voor de eerstelijnsteams (telefonie en e-mailverwerking). Deze medewerkers zullen worden opgeleid om prioriteit te geven aan het behoud van de kwaliteit, maar ook om de flexibiliteit van de teams te vergroten, zodat ze voortdurend inzetbaar zijn en drukke periodes of vakanties kunnen opvangen.


2. Processen

Volledige automatisering van Assurpharma-facturen (eBVAC) van apotheken. Handmatige interventie is niet meer nodig.

 

3. Tools

Een vlot en snel beheerplatform dat voortdurend verbetert.

Duidelijkere, uitgebreidere globale reporting, beschikbaar op één platform, Python.

 

Medexel heeft ons laten zien dat ze aan de hand van enkele specifieke maatregelen u een service kunnen bieden die aan uw verwachtingen voldoet. We hebben er alle vertrouwen in dat zij deze positieve trend in de komende jaren zullen voortzetten.

 

Als u vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw sectormanager.