Nieuwsbrief | 24 oktober 2024

Vernieuwde communicatie met onze Schadedienst Motor!

Wij zijn verheugd u op de hoogte te brengen van twee verbeteringen op vlak van communicatie met onze schadedienst motorvoertuigen. Deze wijzigingen zijn ontworpen om het schadeproces nog efficiënter en transparanter te maken voor zowel u als uw klanten. 
  1. Bij onvolledige dossiers krijgt u, per e-mail, de vraag om aanvullende informatie te verstrekken. Tot zover geen nieuwigheden. De verbetering zit hem in het feit dat u via een unieke link de ontbrekende informatie zal kunnen aanreiken.  
  2. Onze schadedienst wordt automatisch geïnformeerd wanneer u de gevraagde informatie heeft aangeleverd. Dit vernieuwde werkproces is ontworpen om het verzamelen van noodzakelijke gegevens te stroomlijnen en te versnellen. Zodat wij uw claims sneller en nauwkeuriger kunnen afhandelen. 

Hoe werkt het? 

  1. U stuurt ons een schadeaangifte en onze schadedienst krijgt hiervan melding. 
    Ter herinnering: u kunt uw schade eenvoudig melden via onze eClaims-oplossing. Probeer het via: www.MyBroker.allianz.be > tools > schade melden
  2. Uw schadeaangifte wordt vervolgens door onze schadebeheerder geanalyseerd op volledigheid.  
  3. De schadebehandelaar bevestigt de goede ontvangst van aangifte en vraagt indien nodig voor aanvullende info.
    Nieuw: deze ontvangstbevestiging bevat een overzicht van eventueel ontbrekende gegevens en een unieke link, nodig om het dossier aan te vullen. 
  4. Door te klikken op die hyperlink wordt u naar een webpagina geleid waar u de gevraagde informatie kan invoeren/uploaden. 
  5. Het invoeren van de ontbrekende gegevens is uiterst gebruiksvriendelijk. U wordt stap voor stap begeleid naar het vervolledigen van het schadedossier. 
  6. Onze schadedienst wordt ingelicht nadat u alle gevraagde informatie heeft ingevoerd op het schadedossier.
    Resultaat: het eenvoudiger en sneller verwerken van uw aangiften! 
De ontvangstbevestiging van onze schadebeheerder bevat nu een leuk stappenplan. Dit stappenplan kan u delen met uw klant, zodoende ook hij/zij ingelicht is van de vervolgstappen in het dossier en wat de klant nog kan verwachten van ons. 
stappenplan

Wij hopen dat deze nieuwe communicatiewijze en het stappenplan een positieve impact zullen hebben op uw dagelijkse werkzaamheden en de tevredenheid van uw klanten. 

Voor vragen of opmerkingen over deze nieuwigheden kunt u gerust contact opnemen met uw sectormanager. 

Wij waarderen uw voortdurende samenwerking en vertrouwen in onze diensten.