Nieuwsbrief | 3 juli 2025

Smart Automation: wat is het en hoe zal het u helpen?

Wanneer u een offerte-aanvraag doet voor een klant, krijgt u die graag zo snel mogelijk. Want hoe sneller de offerte binnenkomt, hoe vlotter u uw klant kan helpen. Bovendien doet u die aanvragen niet enkel binnen de kantooruren – en dan moet u een hele tijd wachten op antwoord. Om u te helpen om uw werk zo efficiënt mogelijk te doen, hebben we met Smart Automation de oplossing bedacht. U ontvangt nu al 24/7 binnen een paar minuten na aanvraag een offerte voor ABR-standaardwerven, en in het najaar komen daar voor property ook Building Plan en Brand IR bij. 

Een maand geleden lanceerden we de ABR-tool, waarmee u uw klant dus heel snel een offerte kan bezorgen voor een Alle Bouwplaats Risico’s verzekering. In dit artikel leest u daar alles over. 

We kregen al positieve commentaren van enkelen onder jullie. Zo liet Leen Gezelle, CEO van D’hondt Insurance ons weten: "De ABR-tool van Allianz is een echte gamechanger: sneller offertes opmaken, minder fouten, en een vlottere samenwerking met je klant. Eens je ermee werkt, wil je niet meer terug!"

Omdat we u met al uw aanvragen willen helpen, is het onze ambitie om de digitale offertetools voor alle segmenten te voorzien voor kleine risico’s. Begin dit najaar volgen voor property dan ook Building Plan en Brand IR, en later dit jaar volgt de roll out voor de verplichte tienjarige aansprakelijkheid (RC10). 

Elke tool zal op dezelfde manier werken als de ABR tool: u kan zelf een vragenlijst invullen en wanneer u die indient, genereert de tool binnen een paar minuten een offerte op basis van de gegevens die u hebt ingevuld. Keurt uw klant die goed, dan kan u het verzekeringsattest meteen downloaden en afdrukken. De polis volgt nadien per mail.

Meer weten? U vindt u de handleiding van de ABR tool op MyAllianz Broker. 

Omdat een standaard antwoord niet volstaat voor meer complexe dossiers, kan u daarvoor nog steeds rekenen op onze underwriters. Zij zullen u blijven helpen bij het indienen en de validatie van uw dossiers. 
In geval van technische problemen kan u de Broker Helpdesk contacteren via het contactformulier of op het nummer 02/895 10 00. Met andere vragen helpt uw sectormanager u graag verder.