Om onze samenwerking én uw commerciële activiteit in Niet-Leven te ondersteunen, willen we u graag informeren over enkele belangrijke ontwikkelingen binnen onze organisatie.
|
|
|
One Benelux
Allianz Benelux groep heeft recent bekendgemaakt alle Niet-Leven activiteiten voor zowel Particulieren, KMO's als Mid- en Large Corp business te bundelen in één onderdeel. De integratie van de activiteiten van Allianz Commercial in de regio en deze nieuwe commerciële aanpak stelt ons in staat om alle commerciële Niet-Leven marktsegmenten en onze makelaars volledige dekking te bieden met één gezicht naar de markt voor commercial business.
Daarom leveren we verzekeringsoplossingen voor bedrijven van elke omvang, van de kleinste KMO's tot wereldwijde ondernemingen. Ons aanbod strekt zich uit van gebruiksvriendelijke producten en All-in-One Pro pakketten voor KMO's tot op maat gemaakte, gespecialiseerde oplossingen voor middelgrote en grote ondernemingen.
Betere positionering in de KMO-markt
Om nog succesvoller te zijn in het Niet-Leven marktsegment voor KMO’s zullen we ons aanbod naar u en uw klanten aanzienlijk verbeteren. Dit doen we langs de assen: Risk Appetite, snellere dienstverlening en verbeterde tarificatie.
Optimalisatie Risk Appetite
Recent hebben we een diepgaande analyse én optimalisatie uitgevoerd van onze Risk Appetite. Deze strategische evaluatie had een dubbel doel: het benchmarken van onze concurrentiepositie in de markt én het versterken van ons marktaandeel in een snel evoluerend landschap. Daardoor zal de Allianz KMO-propositie nog interessanter zijn voor kleinere KMO’s en in nog meer business sectoren.
- We beschikken over een uitstekende Risk Appetite voor de belangrijkste business sectoren (Klein & Groothandel, ICT, Professionele diensten, Bouw, Transport & Logistiek, …)
- We hebben de Risk Appetite over de belangrijkste productgroepen Brand- en Aansprakelijkheidsverzekeringen en Arbeidsongevallen verder op elkaar afgestemd. Zo kunt u ons verzekeringspakket All-in-One Pro nog beter aanbieden aan uw klanten.
- We hebben onze Risk Appetite voor kleinere KMO’s versterkt, om zo een aantrekkelijkere partner te worden voor een bredere doelgroep van kleine bedrijven.
✉️ Onze boodschap aan uw KMO-klanten: Allianz is de ideale partner om uw business te beschermen!
Snellere dienstverlening
Als ‘One Team’ hebben we de ambitie om onszelf steeds te verbeteren en daarin staat de feedback die wij van u en andere makelaars krijgen centraal. We hebben daarom verschillende initiatieven opgestart die zich richten op het stroomlijnen van onze onderschrijvingsprocessen en het versterken van onze samenwerking met u.
Met de uitbreiding van onze Risk Appetite voor KMO’s, met name voor kleinere KMO’s, hebben wij onze digitale dienstverlening aan u geoptimaliseerd. We nodigen u uit om gebruik te maken van Prolink KMO om met slechts een paar klikken een offerte op te maken.
Met name voor onze bevoorrechte business sectoren en zeker voor KMO’s van 0-2 werknemers is Prolink KMO de snelste manier om uw offerte te bekomen met ons beste commerciële voorstel.
Verbeterde tarificatie
Dankzij een geoptimaliseerde tarificatie, zal ons productaanbod interessant zijn voor een bredere KMO-doelgroep. Deze strategische acties zullen stap voor stap geïmplementeerd worden.
Benieuwd naar wat er aankomt?
✔ Oktober: nieuwe tarieven Brandverzekeringen voor ondernemingen
Zelfstandigen en KMO’s ondersteunen is een essentiële opdracht voor Allianz.
Om u te helpen om nieuwe contracten voor deze doelgroepen te onderschrijven, is onze Risk Appetite herzien en zijn er vanaf 27 oktober 2025 nieuwe, scherpere tarieven beschikbaar.
💡 Tip: genereer nieuwe offertes Brandverzekeringen eenvoudig én snel via Prolink KMO
Competitievere tarieven + bevoorrechte sectoren = snelle onderschrijving!
Dit betekent dat u, bij een gunstige Risk Appetite, in slechts enkele muisklikken een competitief aanbod genereert via Prolink KMO!
✔ December: aansprakelijkheidsproducten in een nieuw jasje
In december lanceren we een vernieuwde prijsstrategie én verbeterde voorwaarden voor onze belangrijkste Aansprakelijkheidsproducten. Een positieve herziening die u als makelaar extra slagkracht geeft in de markt.
En dat is nog niet alles! Ook Family Plan, de familiale verzekering voor particulieren, zal herzien worden.
✔ Ook 2026 belooft veel goeds!
U kan alvast uitkijken naar 2026, want dan introduceren we onder andere aantrekkelijkere tarieven voor Arbeidsongevallen. Dit om u en uw klanten nog beter te ondersteunen met toonaangevende oplossingen in deze belangrijke productlijn.
We combineren zo marktgerichte flexibiliteit met de betrouwbaarheid die u van ons gewend bent.
All-in-One Pro, da’s één versterkt pakket, zoveel voordelen
De ondernemers en KMO’s onder uw klanten geven elke dag het beste van zichzelf voor hun zaak. En u beveelt hen de beste verzekeringen aan om hen te helpen bij hun werk.
Daarom halen wij met de verschillende vernieuwingen aan onze Brand-, Aansprakelijkheids- en Arbeidsongevallenverzekeringen, het onderste uit de kan om het beste All-in-One Pro-pakket aan te bieden. Zo kan u uw klanten het allerbeste aanbod doen.
We kijken er alvast naar uit om deze verbeteringen samen in de praktijk te brengen en onze samenwerking verder te versterken.
We houden u uiteraard op de hoogte van alle volgende vernieuwingen die eraan komen.
Hebt u nog vragen? Neem contact op met uw sectormanager.
#GetReadyForTheBest