Informatie over onze toegankelijkheid

26/06/2025

Bij Allianz willen we al onze klanten, zonder uitzondering vlot toegang verlenen tot onze digitale toepassingen. De website is hierbinnen geen uitzondering. 

  • Uitleg geven over onze verzekeringen en hoe je ze kunt afsluiten en gebruiken
    We geven aan hoe onze verzekeringen werken en waar je meer informatie kunt vinden. Bijvoorbeeld op onze website. Deze informatie kun je ook altijd bij ons opvragen. Verder op deze pagina lees je hoe je contact met ons kunt opnemen.
  • Informatie is op verschillende manieren te vinden en te gebruiken
    Je kunt onze informatie digitaal vinden en gebruiken via onze website. Bij het afsluiten van een aantal Levensverzekeringen, krijg je ook toegang tot een Klantenportaal. We streven ernaar de website en digitale portalen zoveel mogelijk conform de WCAG 2.1 niveau AA richtlijnen te ontwikkelen.
  • Informatie is begrijpelijk
    We schrijven alles zo duidelijk mogelijk op, in begrijpelijke taal. Soms moeten we bepaalde woorden gebruiken. Bijvoorbeeld omdat dit zo in de wet staat. Dan leggen we deze woorden uit, zodat duidelijk is wat we bedoelen.
  • Onze verzekeringen kun je ook afsluiten en gebruiken als je een zintuigelijke beperking hebt
    We streven ernaar dat je onze verzekeringen ook zo goed mogelijk kunt afsluiten en gebruiken als je een zintuigelijke beperking hebt. Bijvoorbeeld als je niet kunt zien, horen of praten. Dit geldt ook voor de manieren waarop je contact met ons kunt opnemen.
  • Tekst is goed zichtbaar of kun je aanpassen
    Zijn de standaard letters of afbeeldingen te klein om ze goed te kunnen zien? Onze website ondersteunt het vergroten van tekst via browserinstellingen tot 200% zonder verlies van functionaliteit (conform WCAG 1.4.4).
  • Kleuren zijn niet nodig om een verzekering af te sluiten en te gebruiken
    We zorgen dat je onze verzekeringen en hypotheken kunt afsluiten en gebruiken zonder dat je hiervoor kleuren moet kunnen zien.
  • Geen flitsend licht of snel veranderende beelden
    We gebruiken geen flitsend licht of snel veranderende beelden, zodat je ongestoord kunt kijken.
  • Gebruik hulpmiddelen
    Maak je gebruik van standaard hulpmiddelen? Zoals bijvoorbeeld een schermlezer? We streven ernaar dat je hiermee onze verzekeringen kunt afsluiten en gebruiken.
     

We blijven werken aan het verbeteren van onze diensten. We houden in de gaten of wetgeving verandert. En zorgen dat we op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ook horen we graag van onze klanten hoe ze denken over onze diensten. En of ze deze goed kunnen afsluiten en gebruiken. Hiervoor kan je feedback geven door ons te mailen op:

Er wordt gecontroleerd of we als verzekeringsmaatschappij voldoen aan de regels voor toegankelijkheid. Dit doet de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA). We informeren de FSMA ook zelf als we vaststellen dat we niet aan een regel voor toegankelijkheid voldoen en we zorgen voor een oplossing. We ontwikkelen momenteel een intern toetsingsproces om toegankelijkheidsrisico’s vroegtijdig te identificeren. Dit omvat het analyseren van klantfeedback en het uitvoeren van regelmatige toegankelijkheidsaudits. 

Helaas gaat er ook weleens iets mis met onze diensten. Of werkt iets niet zo goed als we willen. Kun je iets niet gebruiken, of werkt iets niet goed? Of vind je dat we het beter kunnen doen? Neem dan contact met ons op en we helpen je verder. Dit kan via [email protected]

  • Met audits
  • Gebruikersfeedback
  • Interne opleidingen
  • Het verbeteren van onze online tools zoals de offertetoepassing voor auto- en brandverzekering