*

Dringende bijstand

Allianz Assistance zorgt voor: 

  • Het takelen van je voertuig;
  • Vervoer van alle inzittenden naar hun bestemming in België;
  • Het op de hoogte brengen van familie.

Geldig voor personenwagens en bestelwagens tot 3,5 ton verzekerd in Burgerlijke Aansprakelijkheid. 

Verzekerd voor glasbreuk via je (Mini)-Omnium:
 
  • Gratis herstelling zonder vrijstelling
  • Zonder voorschot: Allianz betaalt je erkende glashersteller rechtstreeks
  • Snelle herstelling met originele stukken en 12 maanden garantie
Kijk op je polis of vraag  je makelaar welke verzekering hij of zij voor je onderschreef.  Afhankelijk hiervan kan je beroep doen op de service van een hersteller of een tophersteller.
Aarzel niet om je makelaar te contacteren bij schade. Wil je graag zelf online je aangifte doen dan kan dat 24/7 via bovenstaande knop. Houd alvast je foto's van de schade bij de hand. 
Afhankelijk van het soort schade, de verzekering die je onderschreef en de ernst van de schade kan het zijn dat je dossier een andere weg volgt. Je makelaar kan je hierover meer informatie bezorgen. Als voorbeeld laten we je zien welke weg je schadegeval volgt als je Omnium bent verzekerd en er geen andere partijen bij het ongeval zijn betrokken. 
De weg van een schadegeval auto met omnium zonder derde
De weg van een schadegeval auto met onium zonder derde vervolg

Beperkte (mini)omnium schades zoals ruit- en stormschade zijn niet van invloed op je premie. Bij andere schades betaal je meer premie als wij deze schade betalen en niet kunnen verhalen.

Wil je weten wat je na schade betaalt? Neem dan contact op met je verzekeringsmakelaar. 

Schade kan je altijd door Allianz laten betalen als je daarvoor verzekerd bent. Toch is het soms verstandiger om een schade zelf te betalen. Bijvoorbeeld een kleine schade of als je in korte tijd meer schades hebt gehad. Je vermijdt dan een stijging van de bonus malus door schade. Je mag schade(s) die wij aan jou of aan de tegenpartij hebben vergoed alsnog zelf betalen. Weet je niet goed of je een schade wel of juist niet door ons moet laten betalen? Neem dan contact op met je verzekeringsmakelaar.
Helaas is niet iedere schade verzekerd. Is de geleden schade niet verzekerd, dan zullen wij je een weigeringsbrief sturen, waarin wij jeclaim afwijzen. Wij vertellen je hierbij altijd waarom wij de schade niet vergoeden en waar je dit in de polisvoorwaarden kan terugvinden.
Ben je het na het lezen van de polisvoorwaarden niet eens met het genomen standpunt? Bespreek dit dan met jeverzekeringsmakelaar. Uiteraard Kan je ook contact met ons opnemen.
Wij vinden het belangrijk om je goed te helpen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent met onze werkwijze of dienstverlening. Het spreekt voor zich dat we alles in het werk stellen om je een zo goed mogelijke dienstverlening te laten ervaren. Mocht je alsnog niet tevreden zijn, dan betreuren wij dit natuurlijk.
We doen in elk geval ons best om je de best mogelijke service aan te bieden, maar mocht je alsnog niet tevreden zijn en een klacht wensen te uiten, dan stellen we je voor om eerst contact opneemt met jeverzekeringsmakelaar. Kan je verzekeringsmakelaar jeniet verder adviseren, dan staat onze klachtendienst ter beschikking via [email protected].
Wil je contact met ons? Wij zitten voor je klaar op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:00. 
 
Wil je advies over een van onze verzekeringen? Neem dan contact op met een makelaar bij jou in de buurt.