De Connect-app wordt op 30 juni definitief stopgezet

Ondanks het gemak van de Allianz Connect-app, bleken onze website en telefonische hulplijnen meer succes te hebben bij de Allianz-klanten. We hebben daarom besloten om de app op 30 juni stop te zetten.
In een constante zoektocht naar efficiëntie hebben we de verschillende methodes geanalyseerd die verzekerden bij Allianz gebruiken om documenten met betrekking tot hun verzekering te raadplegen, om een schadegeval aan te geven of om dringende hulp in te roepen. We stellen vast dat er quasi steeds voor onze website of telefonische ondersteuningsdienst wordt gekozen. 
Als ze dat nog niet doen, kunnen uw klanten gebruik maken van de andere manieren om te genieten van alle voordelen van hun Allianz-dekking. Zo kunnen zij bij een schadegeval ofwel contact met u opnemen om een aangifte op te stellen of rechtstreeks naar onze website gaan om een digitale aangifte van een schadegeval te doen.
Mocht uw klant bijstand nodig hebben, dan zijn onze telefonische diensten 24/7 bereikbaar. Uw klant hoeft alleen maar +32 2 773 61 37 te bellen voor een Woningpolis of +32 2 773 61 04 als de aanvraag betrekking heeft op hun voertuig. Raad hen gerust aan om deze nummers in hun telefoon op te slaan. 
Voor de overige functionaliteiten van de Allianz Connect-app zijn er oplossingen in de verschillende app stores. De optie ‘Find My Car’ is bijvoorbeeld beschikbaar in veel apps, maar ook in de instellingen van veel geconnecteerde voertuigen.
Vanaf volgende week krijgen klanten elke keer dat ze de Allianz Connect-app gebruiken een melding over de stopzetting vanaf 30 juni. Dit bericht wordt gedurende twee maanden getoond om hen eraan te herinneren de documenten en gegevens die digitaal zijn opgeslagen in de ‘digitale kluis’ op te slaan in een andere clouddienst.
We willen de dienstverlening aan klanten verbeteren. Daarom wensen we ons te concentreren op een intuïtieve en gebruiksvriendelijke website, maar ook op een professionele, snelle en efficiënte telefonische hulplijn.
Uw Sectormanager blijft uiteraard tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden over de stopzetting van de Allianz Connect-app.