Herstelling in natura

Wanneer uw klant de schade wenst te laten herstellen, dan kan hij beroep doen op onze bevoorrechte partner, Homeras.
Dankzij ons samenwerkingsakkoord, worden u en uw klanten ontzorgd wanneer voor deze optie gekozen wordt. Er worden geen bestekken gevraagd, er wordt geen vrijstelling aangerekend en een netwerk van herstellers staat klaar om de herstellingen uit te voeren. Bovendien is er een derdebetalersysteem van toepassing waardoor de factuur rechtstreeks door ons geregeld wordt. Duid dan ook op de aangifte aan dat u kiest voor deze optie.

We herhalen nog even de belangrijkste punten om te kunnen genieten van “herstelling in natura”:

  • De schade is minder dan 5.000 EUR excl. BTW.
  • Het betreft louter schade aan het gebouw, niet aan de inhoud.
  • Betreft een contract Home Plan of Home Plan Xpert.
  • De klant is eigenaar van het pand.
  • Geen derde partij bij betrokken.

U doet de aanvraag tot herstelling in natura via dezelfde kanalen als een schade-aangifte:

  • Via onze eClaims-oplossing: www.MyBroker.allianz.be > tools > schade melden
  • Via Portima
  • Via e-mail : [email protected].
  • Graag in de onderwerpregel het contractnummer + de naam van de storm vermelden. Deel de gebruikelijke informatie: datum van de schade, omstandigheden, foto’s, rekening- en GSM-nummer van de klant, bestek …