ARAG rechtsbijstandcontract

Beste makelaar,

Een aantal contracten van Allianz worden gecombineerd met een rechtsbijstandscontract. Dit rechtsbijstandscontract is verzekerd door ARAG, ondanks het feit dat het contract uitgegeven wordt door Allianz. Het schadebeheer werd al rechtstreeks door ARAG uitgevoerd.

In samenwerking met ARAG hebben we besloten om vanaf 1 mei ook het administratief beheer aan hen over te dragen. We willen u een efficiënter portefeuillebeheer garanderen en klanten meer duidelijkheid bieden.

Concreet betekent dit dat de contracten van uw klanten voortaan gesplitst zullen worden in een ARAG-contract en een Allianz-contract.

Wat verandert dit voor u?

Vanaf 1 mei zult u in uw software, voor nieuwe zaken, 2 contracten moeten invoeren. Elke onderneming zal haar eigen contractnummer hebben met een afzonderlijke rekening. U zult dus 2 verschillende commissieborderellen voor ARAG en Allianz ontvangen.

De bestaande contracten worden in onze systemen automatisch aangepast vanaf de datum van overdracht. Als u Portima-makelaar bent, ontvangt u ook een bloc retour (‘Wijziging van waarborgen’) met de gesplitste Allianz- en ARAG-contracten.

Wat verandert er voor uw klanten?

Praktisch blijft alles hetzelfde: zij behouden dezelfde waarborgen, dezelfde looptijd, dezelfde premie en hetzelfde aanspreekpunt, namelijk u als makelaar.

Administratief gezien hebben ze nu 2 contracten:

  • Een contract bij Allianz (met hetzelfde nummer)
  • Een rechtsbijstandscontract bij ARAG (met een nieuw nummer)

Zij ontvangen voortaan twee afzonderlijke kwitanties, één op naam van Allianz en één op naam van ARAG – maar het totaalbedrag evenals de hoofdvervaldag van deze 2 premies blijven ongewijzigd.

Mochten uw klanten toch de contracten wensen op te zeggen (ondanks het feit dat de waarborgen en de prijs onveranderd blijven), dan geldt hiervoor de normale opzegtermijn van 3 maanden vóór de hoofdvervaldag.

Communicatie

In de loop van volgende dagen zal u een gezamenlijke en samenvattende brief ontvangen van Allianz en ARAG met :

  • een lijst van de betrokken klanten met hun huidige Allianz-contractnummer en hun nieuwe ARAG-contractnummer
  • een document met gedetailleerde informatie in de vorm van vragen en antwoorden
  • een voorbeeld van de brieven van ARAG en Allianz die naar de klanten worden verstuurd om hen op de hoogte te brengen van de wijzigingen

Uw Sectormanager staat tot uw beschikking voor meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

Birgit Hannes
Commercieel Directeur België