Er waait een nieuwe wind door onze afdeling Rechtsbijstand

Bij Allianz staat de klant centraal en de service verbeteren is een continu proces waar we dagelijks aan werken. Begin 2021 hadden onze teams goede voornemens gemaakt om u een optimale dienstverlening te garanderen en ze zijn het jaar knallend van start gegaan.  
Dit geldt zeker voor onze medewerkers in de afdeling Rechtsbijstand. Zij werken hier volop aan en ze hebben dit jaar de focus gelegd op 3 thema’s: pro-activiteit, kwaliteit en motivatie.
Een focus van onze teams op ‘pro-activiteit’, zorgt voor een efficiëntere en vlottere afhandeling van de dossiers.
 
  • Opvolging op agenda: al de dossiers en de bijhorende taken worden in een agenda gezet om de opvolging te vergemakkelijken. 
  • Pro-actief bellen: als we op zoek zijn naar informatie en we moeten contact opnemen met de betrokken partijen, dan geven we de voorkeur aan een telefoontje boven een e-mail. We besparen niet alleen tijd, maar zorgen ook voor een persoonlijke toets. 
  • Assertiviteit: zodra het dossier wordt geopend, maken we snel ons standpunt kenbaar en geven we een inschatting van wat er verwacht kan worden. 

We streven ernaar om in elke fase van het proces een efficiënte en kwaliteitsvolle dienstverlening te garanderen. 

  • Revisie van de uitgaande post: er wordt extra aandacht besteed aan het taalgebruik in onze communicatie. We willen dat de klanten een brief ontvangen die begrijpelijk en duidelijk is.  Dit vermijdt onnodige communicatie over en weer.
  • Nieuw design van de documenten: de lay-out van de documenten is herzien en gemoderniseerd zodat alles duidelijk, overzichtelijk en luchtig is.
  • Juridische opleiding van de beheerders: onze beheerders krijgen een opleiding, zodat ze hun solide juridische basiskennis verder versterken. Op die manier kunnen ze tijdens het beheer van de schadegevallen en in hun contacten met de verschillende partijen gemakkelijker meepraten en tussenkomen.
  • Het principe van "First time right": al de informatie en documenten, die nuttig zijn voor het openen en controleren van de schadegevallen, worden slecht één keer opgevraagd – dit om tijd te besparen en efficiënter te werken.

Onze teams doen hun uiterste best om uw werk te vergemakkelijken en om uw klanten maximaal te ondersteunen. 

  • Juridische kennis: dankzij ons opleidingsprogramma perfectioneren onze beheerders hun juridische kennis om bij de opening van een schadedossier een eerste antwoord te kunnen geven. 
  • Juridische motivatie: al onze adviezen zijn juridisch gemotiveerd, in samenspraak met ons team van juristen, op die manier kunnen we een echte meerwaarde bieden.
  • Vasthoudendheid: de belangen van uw klanten staat centraal en we doen er alles aan om hun positie en belangen te verdedigen. 

Dankzij al deze verbeteringen, hebben we een zeer groot deel van onze achterstand kunnen inhalen. De doorlooptijd voor onze dossiers heeft hierdoor ook een flinke stap vooruit gemaakt: 100% van onze klanten krijgt nu een reactie binnen de 5 werkdagen en 90% binnen de 3 werkdagen.

Wij blijven voortbouwen op dit elan en we blijven ons inspannen om u zo goed mogelijk te helpen en te ondersteunen in uw dagelijks werk. Want een vlotte behandeling van een dossier, zorgt voor een tevreden eindklant en daar gaan we beiden voor.   

Wilt u meer weten over ons project ? Uw Sectormanager kan er meer over vertellen.