Direct Debit: het domiciliëringsproces geoptimaliseerd

Wij hebben gemerkt dat ons domiciliëringsproces veel vragen bij de particuliere klanten oproept. Deze komen zowel bij u als bij ons terecht.

Optimisatie

 Tot op heden stuurden 2 of 3 betaalverzoeken uit en pas na het derde verzoek werd de domiciliëring, na ontvangst van het SEPA mandaat, opgestart. Het was hierdoor onduidelijk of er nog wel of niet betaald diende te worden. De klant nam dan contact met u of ons op om navraag te doen.

Wij hebben hiervoor een oplossing gevonden en die zal op 10 mei live gaan. In Prolink nieuwe zaak hebben wij de mogelijkheid aangebracht om direct voor domiciliëring te kiezen, toelating van de klant -‘consent’- mee te geven en het bankrekeningnummer op te geven. 

Vanaf dat moment is de domiciliëring direct actief. Dat wil zeggen vanaf het eerste moment van incasso doen we dit per domiciliëring. Het enige dat wij u vragen is om het SEPA mandaat ingevuld en  ondertekend van de klant te ontvangen en te bewaren samen met de ondertekende contractstukken. Op die manier is het dossier compleet.