Minder medische formaliteiten bij arbeidsongeschiktheid voor ondernemingen met 10 personen of minder

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten is op zich al een zware opgave. Maar wanneer de aansluitingen van de werknemers van uw klanten bij deze verzekering bovendien onderworpen zijn aan medische formaliteiten, kan het traject al snel lang en tijdrovend zijn. Daarom hebben we bij Allianz Employee Benefits het plafond waarbij medische formaliteiten vereist zijn, aanzienlijk verhoogd. 

Het is een klassiek scenario: na het afsluiten van een groepsverzekering wil de bedrijfsleider zijn werknemers een arbeidsongeschiktheidsdekking aanbieden en dan kan het ingewikkeld worden. Afhankelijk van het aantal werknemers in de onderneming en de verzekerde bedragen zullen er immers medische formaliteiten kunnen worden gevraagd. 

In groepen met niet meer dan 10 verzekerden is het over het algemeen heel moeilijk om medische stappen achterwege te laten, met een vertraging van de aansluitingsprocedures tot gevolg. 

Soms volstaat gewoon het feit dat men voor de zeer kleine onderneming (zko) werkt. De werkgever levert dan gewoon een tewerkstellingsattest af en de werknemer is aangesloten. 

In andere gevallen zijn uitgebreidere medische formaliteiten vereist, tot zelfs een volledig medisch onderzoek. Dit is met name het geval wanneer de som van de verzekerde arbeidsongeschiktheidsrente en het bedrag van de premievrijstelling een bepaald plafond overschrijdt. 

Om de gevallen te beperken waarin medische formaliteiten vereist zijn en dus de aansluitingsprocedures van werknemers aanzienlijk te versnellen, hebben we bij Allianz Employee Benefits beslist om het plafond waarbij we formaliteiten eisen te vermenigvuldigen met 7! 

Concreet zal in veel gevallen die tot dusver leidden tot medische formaliteiten, voortaan gewoon een tewerkstellingsattest volstaan!

Een last minder voor u, uw klanten en zeker hun werknemers!

We blijven uiteraard steeds tot uw beschikking om uw vragen over de arbeidsongeschiktheidsdekking te beantwoorden.