Duidelijkere procedure bij glasbreuk

Gebarsten voorruit, beschadigde zijruit of gebroken achterruit …. Ieder jaar krijgt Allianz duizenden aangiftes van glasbreuk. Om deze schadegevallen snel en homogener te kunnen verwerken, hebben wij de aangifteprocedure duidelijker gemaakt. En die is vanaf nu van toepassing.

Bij glasbreuk moet er altijd een aangifte zijn met de oorzaak van de schade.

Voor de herstelling zijn er de volgende mogelijkheden:

Via Carglass/Autoglass Clinic 

  • De herstelling gebeurt rechtstreeks tussen Carglass/Autoglass Clinic en de klant.
  • Carglass/Autoglass Clinic bezorgt ons de nodige informatie voor het beheer van het schadegeval.
  • Deze geautomatiseerde oplossing is de eenvoudigste en de snelste en vraagt nooit om expertise

Door een erkende hersteller van ons netwerk

  • Wij openen een dossier en sturen de erkende hersteller een opdracht, met een derdebetalersregeling. 
  • De expertise van de garage wordt erkend door onze maatschappij, wij vragen geen bijkomende expert.

Door een niet-erkende hersteller van ons netwerk

  • Als het bestek lager is dan 1000 euro exclusief btw, moet de verzekerde ons foto’s van de schade sturen. Anders stellen wij een expert aan.  
  • Als het bestek hoger is dan 1000 euro exclusief btw, openen wij een dossier en stellen wij automatisch een expert aan.

Indien de herstelling uitgevoerd werd door Carglass/Autoglass Clinic verwijzen we naar de hiervoor vermelde geautomatiseerde oplossing.

Voor de andere herstellers (erkend of niet), vragen we altijd een volledige aangifte, een gedetailleerde factuur en foto’s van de schade.

  • Als de schade minder bedraagt dan 1000 euro exclusief btw en wij voldoende bewijsstukken hebben, vragen wij geen expertise.
  • Als de schade meer bedraagt dan 1000 euro exclusief btw, vragen wij automatisch een expertise.

Deze procedure, verduidelijkt aan de hand van bewijsstukken en het schadebedrag, is bedoeld om het beheer van glasbreuk te vereenvoudigen en u zo in staat te stellen uw klanten nog efficiënter en sneller te helpen in geval van een probleem.

Zoals gezegd is de herstelling via Carglass/Autoglass Clinic volledig geautomatiseerd. De verzekerde heeft maar één zorg: zijn voertuig naar de garage brengen voor herstelling. Wij adviseren u dan ook om deze optie aan uw klant voor te leggen als hij hiervoor in aanmerking komt.

Nog vragen? Neem gerust contact op met uw gebruikelijke commerciële contactpersoon.