400 makelaars bezochten ons ‘House of Allianz’

Naar aanleiding van het nieuwe jaar hebben we een aantal partner-makelaars uitgenodigd naar de Allianz Tower om ons gebouw te laten zien maar ook om vooruit te kijken naar wat gepland staat in de nabije toekomst. Benieuwd? 
Op 31 januari en 1 februari werd onze Allianz Tower omgetoverd tot een eventlocatie voor de nieuwjaarsreceptie voor makelaars. Gastvrouwen en leading ladies van dienst: Kathleen Van den Eynde en Birgit Hannes begroetten de genodigden samen met de andere leden van de commerciële directie op de 17e verdieping. 
Met een zicht op de nachtelijke skyline van Brussel konden onze gasten genieten van een glaasje en een netwerkmoment. 
Van de 17e ging het naar de 16e verdieping. Makelaars konden er hun band aanhalen met hun sectormanager maar ook een VR-ervaring op doen en er stond een hologram waar onze architect meer uitleg gaf over de opbouw en de duurzaamheid van ons gebouw. 
Afsluiten deed men op de 1e verdieping. Onder de genoegdoening van lekkere hapjes, werd er geklonken op een nieuw, kwaliteitsvol jaar en kregen onze genodigden een aantal belangrijke kernboodschappen mee.
Allianz staat voor duurzaamheid niet alleen wat haar beleggingen en gebouw betreft maar ook in haar relatie met de makelaar. 
Er werd stilgestaan bij de moeilijke context van het voorbije jaar en de uitdagingen die we kenden op sociaal, economisch en klimatologisch vlak. Maar er werd vooral vooruit gekeken naar wat in de pipeline zit voor de producten Leven en Niet-Leven.
We blijven investeren in onze tools en producten om kant-en-klare actieve beheeroplossingen te bieden in beleggingen met Allianz for a Better World  en Allianz ActiveInvest +, in individuele en collectieve pensioenen met de levenscyclus, in gezondheid met in het bijzonder ons Allianz Medical Plan product en oplossingen op maat in beleggen met Allianz Excellence. In individueel pensioen met risicodekking in levensverzekering en in collectief pensioen met onze cash balance en CDC-producten. Ook in Employee Benefits moderniseren we ons Hospital-all aanbod, meer nieuws hierover volgt in mei. 
We hebben een ambitieuze planning van roadshows en evenementen voorzien om al onze nieuwigheden te presenteren en we hopen dan ook van harte van regelmatig een contactmoment met jullie, onze makelaars te hebben. 
De sector van de niet-levensproducten staat mogelijk nog meer onder druk door macro-economsiche, geopolitieke en klimatologische context. Allianz stelt zich veerkrachtig op en biedt oplossingen die passen binnen deze realiteit. 
Kent u de Risico- en Verzekeringsscan voor kmo’s al? Deze nieuwe tool geeft u en uw klanten-ondernemers de mogelijkheid om een analyse te maken om te zien wat hun verzekeringsbehoeftes zijn en in hoeverre hun huidige producten die behoeftes voldoende dekken. De meeste ondernemers zijn wel op de hoogte van de verzekeringen die ze verplicht moeten aangaan maar welke producten worden daarnaast sterk aanbevolen? De tool genereert een rapport waar u een kopie van ontvangt en zo dus een lead krijgen om uw kmo-portefeuille verder uit te breiden. Meer informatie over deze toepassing leest u in een ander artikel van onze nieuwsbrief. 
Afsluiten deed Birgit door uit te leggen hoe de samenwerking met u, makelaar, onze gewaardeerde distributiepartner, er in de nabije toekomst zal uit zien. Daarnaast gaf ze extra aandacht aan onze lopende commerciële acties: denk daarbij aan de actie Autosalon en de Actie Taks.
Hou je van een sfeerbeeld? Deze video gidst je in 1 minuut door het makelaarsevent ‘House of Allianz’.