De bijstandskaart verdwijnt ten gunste van de bijstandsbrief

Allianz zet zich in om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen door het gebruik van papier tot een minimum te beperken. In deze context hebben we besloten om de frequentie van het verzenden van "bijstandkaartjes" te beperken door nog slechts één maal een document te sturen met alle nuttige informatie.
  • De bijstandskaartjes [1] met gelimiteerde verzekeringsperiode zijn vervangen door een standaard bijstandsbrief zonder verzekeringsperiode. Deze brief wordt slechts éénmaal verzonden bij de onderschrijving van het bijstandsproduct. De betrokken producten zijn de betaalde auto-bijstandsproducten die wij voor rekening van Allianz Assistance aanbieden.

In praktijk

De nieuwe bijstandsbrief blijft in de volgende gevallen, na betaling, voorzien bij: 
 
  • nieuwe zaak
  • voertuigwijziging 
  • terug in voegestelling
  • wijziging van waarborgen (toevoeging van de bijstandsdekking)
  • Verzekeringnemers die momenteel de klassieke bijstandskaart hebben, zullen de bijstandsbrief ontvangen op de volgende vervaldag.
  • Deze nieuwigheid heeft alleen betrekking op makelaars die op inning maatschappij werken. Voor makelaars die zelf premies innen, zijn deze brieven reeds 1 jaar beschikbaar in de broker download area.

Timing

  • Om ervoor te zorgen dat alle klanten de nieuwe bijstandsbrief ten minste 1 keer ontvangen, zal ongeacht de betalingsfrequentie, deze brief éénmalig worden verzonden beginnend met de hoofdvervaldag van mei 2021. 
[1] Tot nu toe ontvingen klanten met een Car Plan Assistance-contract op elke vervaldatum een document, een zogenaamde "bijstandskaartje", met algemene informatie over hun product, het nummer dat zij in geval van nood kunnen bellen en de vervaldatum van het contract.