PLP: Blokkering domiciliëring en premiebetaling einde fiscaal jaar

We naderen het einde van het jaar en graag willen we jullie er attent op maken dat het heel belangrijk is dat we de premiebetaling van de fiscale contracten voor 01/01/2022 ontvangen.
  • De ontvangstdatum van de storting op onze rekening is van uiterst belang. Ten laatste op 31/12 dient het geld op de rekening te staan. Enkel dan zijn de premies fiscaal aftrekbaar voor 2021. Gebruik altijd het rekeningnummer BE48 3630 7309 7927 voor de ProLink Life Plan-contracten en vermeld steeds de gestructureerde mededeling die u terugvindt op de factuur. Hoe u een factuur kan afdrukken, vindt u terug in de Allianz Digital Academy of in de FAQ.
  • Voor nieuwe onderschrijvings- en wijzigingsaanvragen die nog dit jaar aanvang nemen, wordt de betalingswijze ‘domiciliëring’ vanaf 27 december geblokkeerd. Bovendien geldt dit ook voor onderschrijvings- en wijzigingsaanvragen die na deze datum verder afgewerkt worden (bv. upload van documenten, uitgifte van persoonlijk certificaat, …). Dit betekent dat vanaf 27 december enkel de optie ‘overschrijving’ geselecteerd kan worden. Nadien kan via wijzigingsaanvraag de betalingswijze via domiciliëring doorgevoerd worden voor premies vanaf 01/01/2022. Het blijft wel altijd mogelijk om onderschrijvings- en wijzigingsaanvragen met domiciliëring op te maken met aanvangsdatum in 2022.
  • Bij opmaak van een nieuwe onderschrijvings- of wijzigingsaanvraag, klik dan bij de naam van de persoon of de vennootschap altijd eerst op het vergrootglas in het veld ‘Familienaam’/’Naam’ om na te kijken of deze al bestaat. Bij de selectie van de bestaande persoon/vennootschap wordt tijd bespaard en vermijden we de onnodige creatie van nieuwe gegevens.

Laat ons samen er voor zorgen dat alle betalingen voor het fiscaal jaar 2021 tijdig toekomen. Meer informatie? Uw sectormanager staat tot uw beschikking.