ProLink Life: 2 nieuwe functies

Bij het begin van het jaar nemen wij onze goede gewoontes weer op. Om de 2 weken kunt u kennismaken met nieuwe functies en/of tips die wij u ter beschikking stellen in ProLink Life, ons platform voor onderschrijving en beheer van beleggingsverzekeringen.

Om het jaar goed in te zetten, stellen wij u twee nieuwe functies voor! 
 

  • ProLink Life biedt nu de mogelijkheid om onderschrijvingsdocumenten elektronisch te ondertekenen. Stel deze functie voor aan uw klanten zodat ook zij van deze veilige en snelle verwerking kunnen genieten. Dat bespaart u ook de administratieve opvolging op papier want dit proces is 100% digitaal!  Raadpleeg de handleiding  .
  • Als u gebruik maakt van Portima, kunt u vanaf eind deze maand bovendien portefeuilleuittreksels aanvragen vanuit Prolink Life.

Enkele aandachtspunten voor een optimaal beheer van uw dossier

  1. ProLink Life geeft de voorkeur aan digitale communicatie naar de klant. Wanneer hij zijn documenten elektronisch wil ontvangen, gebruik dan uitsluitend een geldig emailadres van de klant. Omwille van de privacy en de veiligheid, is enkel zijn adres (dus niet het emailadres van iemand anders, en dus ook niet uw makelaars - emailadres) toegelaten.
  2. ProLink Life biedt de mogelijkheid om adressen in het buitenland in te geven (onder voorbehoud van aanvaarding door Allianz). De invoering van de postcodes moet strikt overeenstemmen met het buitenlands formaat. Eventuele speciale tekens, spaties, enz. moeten nageleefd worden om door ProLink Life aanvaard te worden.
  3. Als uw klant zijn premie gespreid betaalt en/of als er een afwijking is op de investering (entry fees, tax action), vergeet dat dan niet te vermelden in de tool op het moment van de onderschrijving, of via een mail aan Underwriting life. Zo kunnen de teams van Allianz doeltreffend optreden.
  4. De User Id’s van uw medewerkers worden toegewezen aan één van uw kantoren. Onder elk van uw kantoren beschikt u over één of meer agentschapsnummers (rekeningen). De User Id’s zullen in ProLink Life dus enkel toegang geven tot de rekeningen die gekoppeld zijn aan het kantoor waaraan ze werden toegewezen.
  5. Wij hopen dat deze nieuwe functies en tips uw ervaring op ons nieuwe platform permanent zullen verbeteren.
  • Indien u ondersteuning nodig hebt bij het gebruik van de nieuwe Prolink Life functies, neem dan contact op met uw Sector Manager of ons Support Team van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (16.30 uur op vrijdag) op 0800 / 38 626.
  • Hou het
    document Scope 
    altijd bij de hand, het bevat een aantal interessante updates.