Roadshow P&C 2021

Deze week vonden de eerste P&C Roadshows plaats sinds het begin van de coronacrisis in maart 2020. 
Het deed ons enorm veel plezier om u eindelijk fysiek terug te zien en niet langer via een scherm, om de balans op te maken van de voorbije periode, onze laatste realisaties en de toekomst. 
1. Tarieven

We hebben verschillende nieuwe tarieven gelanceerd in Auto (april 2021), Arbeidsongevallen (juli 2021) en Brand (juli 2021). Ze werden allemaal ontwikkeld om ervoor te zorgen dat elke klant het beste tarief zou genieten, afhankelijk van zijn profiel.

2. Overstromingen

Het noodweer van juli had dramatische gevolgen voor de bewoners van de getroffen gebieden en zorgde voor extra werkdruk voor u. Daarom hebben we heel snel gereageerd door heel wat maatregelen te treffen om de verzekerde slachtoffers zo goed mogelijk bij te staan en u te ondersteunen bij het beheer van de dossiers.

3. Afdeling Schade

Uw feedback is onze rode draad om onze dienstverlening te verbeteren. Dankzij die feedback hebben onze schadeteams hun inspanningen in de juiste richting kunnen sturen om aan uw verwachtingen te voldoen. We denken dan bijvoorbeeld aan de volgende initiatieven:

  • Betere klantervaring bij schaderegeling 
  • Digitalisering van de schadeaangiften
  • Nieuwe aanpak Rechtsbijstand op het vlak van proactiviteit, kwaliteit en motivatie

4. Digital

  • De Decavi Award Niet-Leven 2021, categorie ‘digital’, was de kroon op het werk van onze digitale aanpak in Arbeidsongevallen, die erop gericht is alle stakeholders (makelaars, klanten, slachtoffers) te begeleiden in elke fase: preventie, onderschrijving, bescherming en schadegevallen.
  • We lanceerden het nieuwe platform Allianz Digital Academy waarop u altijd en overal opleidingsmodules kan volgen en zo FSMA-punten verzamelen.
  • Via deze nieuwsbrief krijgt u nu in één e-mail een helder overzicht van alle nieuwigheden bij Allianz.

5. Allianz en atletiek

Sinds 1 januari van dit jaar is Allianz voor de komende 4 jaar hoofdsponsor van de Belgische atletiek. Via de Memorial Van Damme en een aantal atleten-ambassadeurs geven we onze steun aan de sportwereld en de waarden waarvoor die staat.

Dankzij onze samenwerking en uw vele feedback die ons helpt om het steeds beter te doen, kunnen we met veel enthousiasme naar de toekomst kijken en beschikken we over alle troeven om onze ambities waar te maken.

Hoe? Door te blijven investeren en toonaangevend te zijn op het vlak van onze digitale tools, nieuwe producten en een commerciële aanpak, door geleidelijk aan de papierberg te verkleinen en te vervangen door digitale communicatie, door te luisteren naar feedback van u en uw klanten en door ons te omringen met gemotiveerde medewerkers, en dat allemaal samen met u!