Het gaat om een interactieve en intuïtieve tool die het opladen van documenten toestaat.We werken volgens het ‘First time right principe’. Als de tool volledig is ingevuld, beschikken wij over alle informatie en vermijden we heen-en-weer-ge-e-mail.Ontbrekende informatie kan u later aanvullen door de niet doorgezonden aangifte via een digitale link weer op te roepen.

Nieuwe tool om schade te melden op MyAllianz Broker
Het is onze prioriteit om ervoor te zorgen dat de samenwerking met ons u zo min mogelijk tijd kost en dat uw klanten tevreden zijn. Daarom blijven we investeren in oplossingen om uw werk te vergemakkelijken. Tevens zorgen we ervoor dat we uw aanvraag sneller kunnen behandelen. We hebben hiervoor een gecentraliseerde plaats gecreëerd om aangiftes te doen voor schadegevallen in de takken niet-leven: auto, brand en aansprakelijkheid.
Wat biedt deze tool?
Het gebruik van de tool leidt tot:
- Minder beheertijd zowel bij u, makelaar als voor Allianz
- Kortere behandeltermijnen van schadedossiers
- Hogere tevredenheid bij u en bij uw klant
Waar kan je deze tool vinden?
Op MyAllianz Broker onder ‘Schade melden’:

Hoe werkt de tool?
De tool is bijzonder intuïtief opgebouwd en zeer volledig. Na het indienen van de aangifte krijgt u als makelaar onmiddellijk een ontvangstmelding met kopie van uw aangifte, inclusief een lijst van alle opgeladen documenten. De aangifte wordt binnen de 24 uur verwerkt en u krijgt een dossiernummer toegestuurd.
Probeer het uit en u zal zien dat de schadeaangiftes voor al uw auto-, brand- en aansprakelijkheidsaangiftes efficiënter zullen verlopen.
Aarzel niet om uw feedback te delen met uw sectormanager. Hij/zij kan u ook altijd antwoorden op mogelijke vragen.