Allianz Life Portal

Allianz Life Portal: de start van een nieuw tijdperk

Instructievideo's

Allianz Life Portal - Een overeenkomst aanvragen
Allianz Life Portal - Een overeenkomst raadplegen
Allianz Life Portal - Een wijziging of switch aanvragen
Allianz Life Portal - Een optie toevoegen

Documenten

Documenten
One pager (Klik op het beeld om het document te downloaden)
Handleiding (Klik op het beeld om het document te downloaden)
Quick start guide (Klik op het beeld om het document te downloaden)

FAQ

Documenten
Momenteel lukt het niet om een persoon die reeds bekend is in de database terug in te lezen via de eID. Omdat deze klant al bekend is in de database kunnen we als gevolg daarvan zijn persoonlijke gegevens niet wijzigen (gegevens van eID en gegevens van de database moeten hetzelfde zijn en we kunnen het ene niet door het andere vervangen / wijzigen). Zoek deze persoon op via de zoekfunctie op basis van naam, voornaam of rijksregisternummer. De persoonsgegevens van deze klant zullen dan automatisch laten ingevuld worden.
Het uitgeven van de offerte is optioneel. Als u verkiest om deze niet uit te geven, volstaat het om deze taak te verwijderen via het icoontje met de drie puntjes. Dit icoontje vindt u aan de rechterkant. 
Op het Persoonlijk certificaat en op de Tarieffiche wordt de taks actie inderdaad nog niet vermeld. Pas na betaling van de premie wordt er de taks actie verrekend in de berekening van de netto premie. Het resultaat vindt u terug op het Overeenkomstuittreksel, dat uitgegeven wordt na ontvangst van de premie. Goed om weten: een actie op de beheerskosten wordt wel direct verrekend en is dus wel al zichtbaar op het Persoonlijk certificaat.
Bij de berekening van de nettopremie (ofwel via rekeningtegoed, ofwel via de knop "berekenen" bovenaan de overzichtspagina) wordt er nog geen rekening gehouden met een taksactie. In deze berekening wordt de taks sowieso verrekend, ook als er een taksactie actief is. Pas na ontvangst van de premie zal het effect van de taksactie te zien zijn op het overeenkomstuittreksel.
Voor de berekening van de beheerskosten (ook gekend als de instapkosten) is het belangrijk om te weten dat er in het systeem alleen AUTOMATISCH rekening wordt gehouden met de reeds betaalde premies in de betrokken overeenkomst. Dit betekent dat alle premies uit alle andere beleggingscontracten verminderd met het bruto bedrag van de opnames manueel moeten worden ingevuld als ‘additioneel premievolume’ (te consulteren/wijzigen via het schermpje voorzien in de tegel “Administratieve opties”). 
Ja, dit is mogelijk via het klokje / bel, rechtsbovenaan in de workflow, naast de knop 'Acties'.
Alle ondersteunende tools zijn terug te vinden op één centrale plaats, die via My Allianz Broker terug te vinden is.
1. Bloc retour New contract (M0103)
2. Bloc retour in case of amendment  (M0104MOD)
3. Bloc retour Cancellation within 30 days (M0104ANN)
4. Bloc retour on demand (M0101)
5. Bloc retour  in case of document creation (M0124)
6. Portfolio statement (M0114)
De activiteiten met de vroegste "due date" verschijnen bovenaan de lijst.
Dit is mogelijk door de successie op de eerste plaats in de rangorde te plaatsen en alle andere lijnen van begunstiging te verwijderen.
Vóór het uitgeven van het persoonlijk certificaat, moet u eerst een e-mail sturen naar [email protected] met het verzoek om de beheerskosten op 0% te zetten. Zo kan Allianz het certificaat aanpassen en vervolgens de makelaar vragen om de workflow af te ronden. Op deze manier zal het certificaat juist zijn en zal de premietoewijzing automatisch worden uitgevoerd.
Een inpandgeving kan worden toegevoegd aan een bestaande overeenkomst waarvoor al een eerste premie is betaald. Om dit te doen, kunt u de overeenkomst eerst opzoeken via de zoekfunctie. Vervolgens kunt u op de overzichtspagina van de overeenkomst rechts de oranje knop "nieuwe activiteit" vinden. Door op deze knop te klikken, kunt u kiezen voor 'inpandgeving'. De nieuwe activiteit zal dan verschijnen onder de rubriek "openstaande activiteiten", waar u de inpandgeving verder kunt specificeren.
Bij het uploaden van de verschillende documenten in de workflow is het van cruciaal belang dat dit in de juiste volgorde gebeurt. Indien een ander document wordt geüpload voordat het vorige document succesvol is geüpload, zal er een foutmelding optreden. Dit kan worden gecorrigeerd door de documenten te verwijderen en vervolgens opnieuw in de juiste volgorde te uploaden.
Voor de betaling van de eerste premie kunnen beide gestructureerde mededelingen worden gebruikt. Voor een bijkomende premie dient echter uitsluitend de specifiek vermelde gestructureerde mededeling te worden gebruikt.

Hebt u nog een vraag?  

Voor vragen over de producten of functionaliteiten van het platform kan u terecht bij uw sectormanager Leven.

Bij problemen met de connectie op het platform kan u terecht bij onze helpdesk:

Telefoon: +32 2 895 10 00  / e-mail: [email protected]