Newsletter | 27 juni 2023

Hoe klantgegevens toevoegen voor een nieuw contract in Allianz Life Portal?

Om een nieuw contract/nieuwe overeenkomst af te kunnen sluiten, moet u uiteraard de klantgegevens toevoegen. Dat is in het nieuwe Allianz Life Portal heel eenvoudig geworden. Er zijn twee manieren, afhankelijk van het type klant.

Nieuwe klanten moeten eerst officieel geïdentificeerd worden. Dat kan heel eenvoudig met de eID. Sluit de kaartlezer aan, open eID Viewer en sleep de eID-afbeelding naar de eID dropzone in het Allianz Life Portal. De identiteitsgegevens worden automatisch ingevuld. Zo hebt u veel minder werk.

Als u al ID-gegevens van de klant op uw pc hebt staan, kan u dat bestandje gebruiken en hoeft u de kaartlezer en eID-viewer zelfs niet te gebruiken.

Voor klanten die al in het systeem zitten, hoeft u de eID-gegevens niet meer op te laden, die zijn al opgenomen. 

Zoek de klant op in het zoekvenster (op contractnummer, naam of rijksregisternummer), selecteer de juiste persoon en de gegevens worden automatisch ingevuld.

U merkt het: klantgegevens invullen gaat snel en efficiënt in het Allianz Life Portal!

Contacteer uw sectormanager Leven als u hierover nog vragen hebt.