Newsletter | 12 september 2024

Update van de website van Allianz Medical Plan: nu extra gebruiksvriendelijk!

Een ziekenhuisopname of medische kosten moeten invoeren op een onhandige website is heel frustrerend.  Dat moet snel en gemakkelijk  kunnen verlopen, en Allianz heeft dat goed begrepen...

Onze gezondheidszorgverzekering voor kmo's, Allianz Medical Plan, die de terugbetaling van hospitalisatie- en/of ambulante kosten van werknemers waarborgt, staat bekend als een 100% digitale, eenvoudige en snelle oplossing. 

Voor Allianz Benelux is het van vitaal belang dat aangeslotenen al hun administratie niet alleen digitaal, maar ook zo eenvoudig en intuïtief mogelijk kunnen afhandelen.  Elke interactie moet een vlotte ervaring zijn.

Daarom wilden we  onze website Allianz Medical Plan verbeteren, om patiënten nog meer administratieve rompslomp uit handen te nemen, zodat zij zich volledig kunnen concentreren op hun gezondheid en hun gezin. Hier is een overzicht:

  1. 1. De eerste prioriteit was het optimaliseren van de website voor mobiel gebruik 
  2. Patiënten moeten kunnen genieten van dezelfde moeiteloze ervaring op hun laptop of smartphone, waar ze ook zijn.
  3.  
  4. 2. Een duidelijkere startpagina
  5. Patiënten kunnen nu in één oogopslag allerlei informatie vinden op de startpagina via sneltoetsen of directe toegang tot informatiesecties.
  6.  
  7. 3. Geen lange, ingewikkelde vragenlijsten meer
  8. De verouderde vragenlijsten zijn vervangen door gebruiksvriendelijke schermen, één voor elke vraag.
  9.  
  10. 4. Snellere en vlottere aangifte van een ziekenhuisopname
  11. Een duidelijkere structuur voor informatieverzoeken  en volledigere lijsten van de ziekenhuizen en de voorwaarden voor ziekenhuisopname.
  12.  
  13. 5. Slimmere invoering van medische kosten
  14. Een soepeler proces voor het invoeren van kosten, met optionele invoer van het rekeningnummer, als dat al bekend is bij onze diensten, en automatische doorverwijzing naar een éénpersoonskamer indien nodig.
  15.  
  16. 6. Een duidelijker contactformulier
  17. Het contactformulier is nu onderverdeeld in 4 subonderdelen voor een snellere reactie op uw informatieverzoeken:
  18. - een vraag stellen
  19. - een verzekeringscertificaat opvragen
  20. - een kopie van een productfiche aanvragen
  21. - een kopie van de kaarten aanvragen

Het zijn geen revolutionaire veranderingen, maar we hopen dat ze de last verlichten voor patiënten die te maken krijgen met ziekte of een ziekenhuisopname. Een tevreden klant is een blije klant!

Wat verandert er niet? 

Adressen of URL's, ook op dat vlak geen zorgen.

En voor een nog gebruiksvriendelijkere ervaring gaat u naar onze app!

Als u nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw sectormanager.