Newsletter | 30 november 2023


Allianz neemt toppositie in op Interbrand's ranglijst van Best Global Brands

Allianz werd voor het vijfde jaar op rij uitgeroepen tot 's werelds nummer-één-verzekeraar in Interbrand’s Best Global Brands Ranking en zijn merkwaarde steeg in één jaar met 11,5% tot 20,85 miljard USD.

Door voor het eerst de grens van 20 miljard te overschrijden in een uitdagende omgeving, stijgt Allianz drie plaatsen naar de 31ste plaats onder de snelst groeiende wereldwijde merken.

Met hogere inkomsten en sterke winstmarges die ons steeds invloedrijkere merk ondersteunen, blijven onze 159.000 Allianzers, medewerkers en makelaars, een belangrijke rol spelen in het adviseren van onze klanten.

En dankzij het vertrouwen van onze 122 miljoen klanten in 70 markten blijven we beter presteren dan onze directe concurrenten en de sector.

We werden ook erkend voor onze inzet voor mensen over de hele wereld. Dit omvat programma's om kinderen te helpen die getroffen zijn door rampen, financiële geletterdheid voor degenen die het het meest nodig hebben en atleten en fans in de aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen Parijs 2024.

interbrand