ProLink Life: 3 belangrijke nieuwigheden

Na de zomervakantie nemen wij onze goede gewoontes weer op en geven wij u geregeld informatie over de nieuwigheden en tips over ProLink Life, ons platform voor onderschrijving en beheer. Opnieuw aan de slag dus en daarbij vestigen wij graag de aandacht op 3 belangrijke nieuwigheden. 
ProLink Life blijft permanent evolueren en verbeteren. Het platform werd opnieuw bijgewerkt en biedt sinds 19 september 3 belangrijke nieuwigheden, naast onze traditionele tips en tricks om u een optimaal beheer van uw dossier te waarborgen.
  • de mogelijkheid om een nominatieve en aanvaardende begunstigde toe te voegen en ook de clausule van conventionele terugkeer. Het bijvoegsel voor de aanvaarding van de begunstiging ontvangt u samen met het eerste persoonlijk certificaat.
  • de Morningstar Sustainability Rating (Globes) wordt voortaan ook vermeld om u te helpen uw klant beter advies te geven.
  • de digitale handtekening is nu ook voorzien voor de aanvragen van een contractwijziging, waardoor het bijvoegsel sneller opgemaakt kan worden.
In onze nieuwe Scope document kunt u deze nieuwe functies ontdekken die bij de laatste bijwerking werden ingelast. Hou dat document altijd bij de hand. 
  • Wij moedigen u aan de digitale handtekening te gebruiken om documenten te ondertekenen, dat maakt het mogelijk uw eenvoudige dossiers sneller te verwerken zonder interventie van de maatschappij. (STP( Straight Through Processing)). Deze oplossing wordt voorgesteld voor één of twee verzekeringnemers. Zodra u de onderschrijving digitaal laat ondertekenen, verloopt het proces verder volledig geïntegreerd: de klant krijgt een e-mail die hem uitnodigt het onderschrijvingsformulier te ondertekenen en dat wordt dan rechtstreeks doorgestuurd naar de maatschappij. U hoeft zich daarover dus geen zorgen meer te maken (doorsturen via upload). Bent u niet vertrouwd met de procedure? Dan kunt u altijd terecht in onze nieuwe handleiding « e-Signature ».
  • Wil u uw onderschrijving verlaten of die even on hold zetten, vergeet dan niet op het logo ‘Allianz’ te klikken bovenaan links. Dat brengt u terug naar het dashboard en geeft u de mogelijkheid om nadien zonder problemen verder te gaan met uw onderschrijving wanneer u die nodig heeft.
  •  
  • Indien u ondersteuning nodig hebt bij het gebruik van de nieuwe ProLink Life functies, neem dan contact op met uw Sector Manager of ons Support Team van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (16.30 uur op vrijdag) op 0800 / 38 626.
  • En vergeet ook de handleiding niet die altijd duidelijkheid kan brengen bij een eventuele vraag.