Overname/overdracht van een Allianz-portefeuille: hoe pakt u dat best aan?

Wenst u een deel of uw volledige  portefeuille over te dragen aan een collega-makelaar? Of wenst u een deel of een volledige portefeuille over te nemen? Om u op dit belangrijke moment te helpen, hebben wij onze overdrachtsprocedure herzien zodat de juridische en praktische wijzigingen van de betrokken contracten op tijd in onze systemen verwerkt zijn. 
Hoe informeert u Allianz over uw portefeuilleoverdracht? 
Met het oog op een optimaal beheer van uw overname, verzoeken wij u ons 2 maanden voor de effectieve datum van overdracht (die altijd de 1e van de maand moet zijn) op de hoogte te brengen. Gedurende deze periode zetten wij ons in om de procedure soepel te laten verlopen. Deze vroegtijdige kennisgeving zal ervoor zorgen dat uw aanvraag efficiënt en op tijd wordt behandeld.

Hier vindt u het formulier  met alle informatie die nodig is om uw aanvraag te verwerken.
Deze informatie  is ook beschikbaar op verzoek bij uw sectormanager. Dit formulier moet samen met uw overdrachtsconventie naar de dienst Financiële Relaties worden teruggestuurd op het volgende adres: [email protected]. Zorg er steeds voor dat de documenten naar behoren ondertekend zijn door de overdragende en de overnemende makelaar.

Heeft u meer informatie nodig? Uw Sectormanager staat tot uw beschikking.