Newsletter | 4 september 2025

MyLife@Allianz: zo volgen uw klanten hun beleggingen op

Sinds midden maart 2025 kunnen klanten met een beleggingsverzekering die beheerd wordt in Allianz Life Portal hun belegging 24/24 opvolgen via het klantenportaal MyLife@Allianz. We vatten samen hoe dat werkt.

Op ons nieuwe klantenportaal kunnen uw klanten:

  • De evolutie van hun beleggingen raadplegen
  • Het rendement van hun fondsen bekijken
  • Alle documenten van hun overeenkomst raadplegen en downloaden

Om toegang te krijgen zijn er 3 voorwaarden:

  1. Uw klant heeft een contract dat wordt beheerd in het Allianz Life Portal.
  2. In Allianz Life Portal is een geldig e-mailadres geregistreerd voor uw klant. 
  3. Uw klant kan itsme gebruiken. 

Alle nieuwe klanten krijgen een e-mail om hun toegang te geven. Via deze e-mail kunnen ze eenvoudig inloggen met itsme en het portaal verkennen.

Alle betrokken klanten in portefeuille hebben deze e-mail al ontvangen. 

Binnen het portaal is er een pagina beschikbaar waarop ze ook een korte video met een demo of de FAQ’s kunnen bekijken.

De ontwikkeling van dit klantenportaal is niet minder dan revolutionair! Uw klanten kunnen op elk moment hun beleggingen bekijken, zonder u te hoeven contacteren. Zo kan u zich meer concentreren op uw kerntaken en verhogen we ook de klantentevredenheid door heel transparant en efficiënt te communiceren over de stand van zaken van hun beleggingsverzekering(en).

Voor vragen over de producten of functionaliteiten van de platformen kan u terecht bij uw sectormanager Leven.

Bij problemen met de connectie kan u terecht bij onze helpdesk: