*

MyLife@Allianz 

Volg je beleggingen eenvoudig online via ons portaal - altijd beschikbaar en steeds binnen handbereik.

Goed om weten: Nog niet alle beleggingscontracten zijn zichtbaar. Momenteel zijn alleen contracten die starten met BE900 en BCID beschikbaar. Andere beleggingscontracten volgen in de komende maanden.

 

* Aanvaard de cookies om deze video te kunnen zien. 

Aanmelden lukt niet en je vindt het antwoord niet in deze lijst? Aarzel dan niet om ons te contacteren via het contactformulier. We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een antwoord ontvangt.

Met je telefoonnummer erbij kunnen we je gemakkelijker bereiken en maak indien mogelijk printscreens, zo kunnen wij je sneller verder helpen.

Vragen over jouw persoonlijke documenten of situatie? Contacteer je makelaar. 

Aanmelden lukt niet en je vindt het antwoord niet in deze lijst? Aarzel dan niet om ons te contacteren via het contactformulier. We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een antwoord ontvangt.

Met je telefoonnummer erbij kunnen we je gemakkelijker bereiken en maak indien mogelijk printscreens, zo kunnen wij je sneller verder helpen.

Vragen over jouw persoonlijke documenten of situatie? Contacteer je makelaar.
Momenteel is het enkel mogelijk om je via itsme aan te melden op het klantportaal MyLife@Allianz. Heb je nog geen Itsme-account maak die dan aan door te surfen naar    https://www.itsme.be/nl/get-started.

Gebruik je geen verouderde webbrowser? Te oude webbrowsers worden niet meer ondersteund en kunnen bijgevolg problemen geven in de weergave.

Vermijd het gebruik van Internet Explorer, en probeer te werken met recente versies van Edge, Google Chrome, Firefox of Safari.

Gebruik je geen verouderde webbrowser? Te oude webbrowsers worden niet meer ondersteund en kunnen bijgevolg problemen geven in de weergave.

Vermijd het gebruik van Internet Explorer, en probeer te werken met recente versies van Edge, Google Chrome, Firefox of Safari.

Dat kan want:

  1. Momenteel zijn de overeenkomsten die beginnen met “BE900…” of “BCID…” al beschikbaar op MyLife@Allianz. De andere overeenkomsten worden in de loop van het jaar toegevoegd.  Je wordt geïnformeerd zodra deze beschikbaar zijn.
  2. Indien bovenstaande informatie geen antwoord geeft op je vraag, neem dan contact op met je verzekeringstussenpersoon voor verdere hulp. Zijn of haar contactgegevens vind je op de welkompagina van MyLife@Allianz.
De totale waarde van jouw overeenkomst is de som van de waarden van alle beleggingsfondsen die aan jouw overeenkomst zijn gekoppeld, inclusief alle stortingen en geldopnames.
De overeenkomst zonder einddatum kan alleen maar stopgezet worden door een afkoop of door het overlijden van één of beide verzekerden. Voor meer informatie, neem contact op met je verzekeringstussenpersoon.

Ook wel ‘samenvattende risico-indicator' genoemd: deze laat toe het risiconiveau van een beleggingsfonds te beoordelen in vergelijking met andere. De risicoklasse geeft op een schaal van 1 tot 7 een indicatie van het financiële risico, waarbij 1 laag risico en 7 hoog risico betekent. 

De risicoklasse geeft de waarschijnlijkheid aan dat het beleggingsfonds verliezen zal lijden bij bewegingen op de markten. Deze gegevens zijn historisch en vormen geen betrouwbare indicatie voor de toekomst. 

Neem hiervoor altijd contact op met je verzekeringstussenpersoon. Zij kunnen je verder helpen met deze aanpassing.

Is je verzekeringstussenpersoon niet beschikbaar dan kan je contact nemen met ons team: [email protected].

Neem hiervoor altijd contact op met je verzekeringstussenpersoon. Zij kunnen je verder helpen met deze aanpassing.

Is je verzekeringstussenpersoon niet beschikbaar dan kan je contact nemen met ons team: [email protected].

Je kan alle documenten verbonden aan een overeenkomst terugvinden bij het onderdeel ‘Documenten’. Enerzijds kan je alle actuele overzichten bekijken en anderzijds kan je alle documenten bekijken. Ontbreekt er een document, neem dan contact op met je verzekeringstussenpersoon.  

Dit zijn documenten die automatisch worden opgemaakt met de meest recente gegevens van je overeenkomst. Je kan op MyLife@Allianz volgende ‘actuele overzichten’ terugvinden:

  • Evolutie van de overeenkomst: dit toont de evolutie van de waarde van je overeenkomst
  • Rekeninguittreksel: dit toont alle financiële bewegingen op je contract (bv. storting, uitbetaling ...)
  • Overeenkomstuittreksel: dit is de beschrijving van de laatste situatie van je overeenkomst. Het toont de effectieve aanvangsdatum, beschrijving van de opties op je overeenkomst, begunstigden  ...

Neem altijd contact op met je verzekeringstussenpersoon voor de uitbetaling van je overeenkomst. Via dit stappenplan informeren we jou over het verloop van een uitbetaling.

Heb je vragen over jouw uitbetaling?

Neem hiervoor ook contact op met je verzekeringstussenpersoon.
Is deze niet beschikbaar dan kan je contact nemen met ons team: [email protected].

Een wettelijke vertegenwoordiger is een persoon die door de wet is aangewezen om de belangen van iemand anders te behartigen en beslissingen voor die persoon te nemen. Dit gebeurt meestal in situaties waarin de betreffende persoon zelf niet in staat is om zijn of haar eigen belangen te behartigen, bijvoorbeeld vanwege minderjarigheid, een geestelijke of fysieke beperking, of een rechterlijke uitspraak. 

Als verzekeringnemer kan je er op elk moment voor kiezen om één of meerdere opties aan je overeenkomst toe te voegen. De keuze kan worden gemaakt op de startdatum van de overeenkomst of tijdens de looptijd van de overeenkomst door het aanmaken van een nieuw Persoonlijk Certificaat.

Je hebt de keuze uit de volgende mogelijkheden:

  • Optie 1: “Periodieke switch (Dripswitch)” (Stapsgewijs overdragen van uw spaartegoed)
  • Optie 2: “Dynamische risicobeperking” (relatieve risicobeperking)
  • Optie 3 : “Periodieke switch van de winst (Dripswitch)” (Actief beheer van de meerwaarden)

Wil je hieromtrent meer info, neem dan contact op met je verzekeringstussenpersoon.

De datum die je ziet staan naast de waarde van een beleggingsfonds is de datum van de laatst gekende koers voor dit fonds. Deze kan verschillen naargelang het fonds.
Wettelijke bepalingen
 
  • Allianz kan het contract niet eenzijdig beëindigen. Het verzekeringscontract eindigt bij totale afkoop door de verzekeringnemer, bij de vervaldatum ervan of bij overlijden van de verzekerde vóór deze vervaldatum.
  • Het toepasselijk recht is Belgisch recht.
  • Productinformatie is op deze pagina of in het Document center beschikbaar.
  • Je kan elke klacht over de uitvoering van het contract richten aan de dienst Klachtenbeheer van Allianz Benelux: Koning Albert II-laan 32, 1000 Brussel, tel. 02/214.77.36, fax 02/214.61.71, [email protected], www.allianz.be.
  • Indien je niet tevreden bent na het antwoord van onze dienst Klachtenbeheer, kan je contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen: de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, tel. 02/547.58.71, fax 02/547.59.75, [email protected], www.ombudsman-insurance.be.
Wil je contact met ons? Wij zitten voor je klaar op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:00. 
 
Wil je advies over een van onze verzekeringen? Neem dan contact op met een makelaar bij jou in de buurt.