CED Belgium en Homeras
Herstelling en expertiseprocedures

Vorige maand kondigden we een nieuwe samenwerking met CED Belgium en Homeras aan voor het beheer van schadedosssiers met betrekking tot de brandverzekering.

Hieronder vind je meer informatie over het concreet verloop van deze samenwerkingen. 

Nadat de schadebeheerder van Allianz het schadedossier heeft geanalyseerd, wordt CED Belgium aangesteld om de schade vast te stellen.

Via onze online aangiftetool: MyBroker.allianz.be > tools > schadegeval melden kunt u de schade indienen en foto’s opladen die we nodig hebben om het schadedossier te beheren. Voer het mobiele telefoonnummer en e-mailadres van uw klant in de tool in voor een snelle verwerking. 

U en uw klant ontvangen vervolgens een e-mail en/of sms met een unieke link naar een 'Track & Trace', waarmee u elke stap van het expertiseproces kunt volgen. 

Als u via 'Track & Trace' de gewenste informatie niet kunt vinden, neem dan vooral contact op met CED Belgium via het telefoonnummer 03/544 11 44 of per e-mail via [email protected].

Homeras is onze partner voor herstellingen in natura en lekdetectie. 

  • Herstelling in natura

U kunt aanvragen voor herstellingen in natura, vergezeld van foto's, naar ons sturen via MyBroker.allianz.be > tools > schadegeval melden. Ter herinnering: voer het mobiele telefoonnummer en e-mailadres van uw klant in de tool in voor een snelle verwerking van het schadedossier.

Als het schadegeval in aanmerking komt voor een herstelling in natura, wordt het schadedossier naar onze partner Homeras doorgestuurd. 

Zodra het schadedossier bij Homeras is geopend, wordt er telefonisch contact opgenomen met uw klant om de aard van de herstelling en het type beschadigde materiaal te beoordelen en een afspraak te maken. Met deze informatie kan Homeras de beste hersteller kiezen en aanstellen om een optimale service te bieden. 

Na ontvangst van de aangifte ontvangen u en uw klant per sms en/of e-mail een unieke link naar een 'Track & Trace' om de detectieprocedure te kunnen volgen.  

Zoals u weet, gelden er bepaalde regels voor herstelling in natura: 

  • De klant moet eigenaar zijn van het verzekerde onroerend goed. 
  • De herstellingskosten mogen niet hoger zijn dan € 5.000 exclusief btw. 
  • Er mogen geen derden bij betrokken zijn.
  • Herstelling in natura is niet van toepassing op schadegevallen die door het tariferingsbureau worden behandeld of voor diefstaldossiers. 

Het voordeel van een herstelling in natura is tweeledig: er is geen bestek nodig en er geldt geen eigen risico (vrijstelling/franchise). 

  • Lekdetectie

Allianz draagt de kosten van de lekdetectie op leiding indien deze uitgevoerd werd in opdracht van Homeras, ongeacht of de oorzaak van het schadegeval gedekt is of niet.

U kunt online een lekdetectie aanvragen (vergezeld van foto's) via MyBroker.allianz.be > tools > schadegeval melden of rechtstreeks contact opnemen met Homeras via telefoonnummer 02/340 56 90 of per e-mail via [email protected].  

Aangezien lekken vaak een dringende interventie vereisen, herinneren we u eraan dat het essentieel is dat u het mobiele telefoonnummer en het e-mailadres van uw klant vermeldt bij het indienen van de aanvraag.

Net als bij een herstelling in natura zal Homeras contact opnemen met uw klanten om de schade te beoordelen en een afspraak te maken.

Na ontvangst van de aangifte ontvangen u en uw klant per sms en/of e-mail een unieke link naar een 'Track & Trace' om de detectieprocedure te kunnen volgen.  

In dit document vind u een korte voorstelling van onze twee partners en de geldende procedures.  

Heeft u nog vragen? Uw Sector Manager helpt u graag verder.