De benoeming van Thom Mallant is onder voorbehoud van de benodigde goedkeuringen door toezichthouders.
Joos Louwerier, Regional CEO Allianz Benelux: “Ik wil Sjoerd bedanken voor zijn grote en langdurige bijdrage aan het succes van Allianz in Nederland en in de Benelux. Zijn commerciële kwaliteiten en oog voor klanten, business-partners en medewerkers weet hij al vele jaren te vertalen in een duidelijke en succesvolle visie. We wensen hem allemaal veel succes bij de volgende stap in zijn carrière.”
“Met Thom hebben we intern een uitstekende opvolger voor Sjoerd klaarstaan. Thom brengt een unieke combinatie van markt-expertise, ervaring en leiderschap met zich mee. Ik vertrouw erop dat hij zijn expertise inzet om Allianz Nederland alsmede het Allianz Benelux-schadebedrijf nog verder uit te bouwen. Ik kijk er dan ook naar uit om hem in ons Board of Management-team te verwelkomen.”
Thom Mallant werkt sinds 2003 bij Allianz. Na het vervullen van diverse managementposities werd hij in 2009 CEO van London Insurance en was hij verantwoordelijk voor de succesvolle integratie van dit bedrijfsonderdeel in de Allianz Nederland-organisatie. In 2014 werd Thom Mallant benoemd als General Manager van de Nederlandse P&C Branch Office. Die functie combineerde hij vanaf datzelfde jaar met die van Commercieel Directeur Schade en vanaf 2021 met de rol van Directeur Zakelijk. Onder zijn leiding kreeg de acquisitie en integratie van de zakelijke schadeportefeuille van Aegon vorm en werd Allianz loyalty leader in de zakelijke schademarkt. Hij is daarnaast ook al jaren nauw betrokken bij het Verbond van Verzekeraars.
Sjoerd Laarberg startte in 2006 bij Allianz Nederland als verantwoordelijk bestuurder van Allianz Nederland Leven voor commercie. In 2008 trad hij toe tot de Groepsdirectie van Allianz Nederland, verantwoordelijk voor Sales en Distributie. Na de fusie van de Allianz-entiteiten in de Benelux in 2012 werd hij CEO van Allianz Nederland en lid van de Board of Management van Allianz Benelux. Dankzij zijn scherpe focus op de markt, onze business-partners, onze klanten en onze medewerkers verbeterden de klant- en medewerkerstevredenheid de afgelopen jaren gestaag. Dit vertaalde zich in de nodige commerciële successen, zoals het verder uitbreiden van de activiteiten van Allianz in de co-assurantie-markt tot het huidige marktleiderschap, de imposante groei van het Leven- en Inkomensbedrijf van Allianz Nederland en de forse groei in de automotive branche. Na 17 jaar laat hij deze positie nu achter zich voor een nieuwe uitdaging buiten de Allianz Groep.