“Allianz Benelux sluit 2022 goed af. Net als de voorgaande jaren hebben we solide resultaten behaald. Gezien de uitdagende marktomstandigheden in 2022 een prestatie waar wij trots op zijn.
Het afgelopen jaar kenmerkte zich in Nederland door een stevige groei in Leven en Midcorp Niet-Leven. Daarnaast hebben we ook in Niet-Leven België de weg naar groei hervonden. De Leven-markt in België en Luxemburg kende daarentegen de nodige uitdagingen als gevolg van marktvolatiliteit. Het fundament om in 2023 verder te groeien is echter gelegd.
In 2022 hebben we de dienstverlening richting onze klanten en verzekeringsmakelaars wederom naar een hoger niveau kunnen brengen. Hun gewaardeerde feedback was voor al onze segmenten in Leven en Niet Leven beter dan in 2021. Het is goed om te merken dat onze digitale ondersteuning voor makelaars en klanten steeds meer gebruikt wordt. Innovatie realiseren wij samen met hen en is erop gericht om in nauw overleg impactvolle stappen vooruit te maken. Dat deze werkwijze haar vruchten afwerpt, is voor onze teams een stimulans om die lijn ook dit jaar verder door te trekken.
Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de grote inzet van alle Allianz Benelux-medewerkers, waarvoor ik iedereen hartelijk wil bedanken. Ik kijk ernaar uit om ons in 2023 weer volop in te zetten voor verdere groei. Met een sterke focus op de ervaring van klanten en makelaars en met producten en services die helpen de uitdagingen van nu en de toekomst het hoofd te bieden.”
- Joos Louwerier, Regional CEO Allianz Benelux