Allianz Benelux zal alle meldingen onderzoeken, de vertrouwelijkheid handhaven en alle betrokken partijen eerlijk behandelen.
Houd er rekening mee dat uw bericht alleen kan worden onderzocht als het voldoende informatie bevat. Daarom vragen we u zoveel mogelijk details te verstrekken. Als u echter geen toegang heeft tot gedetailleerde informatie, mag dit u er niet van weerhouden uw zorgen te uiten.
Wanneer u een melding indient, bevestigen wij binnen 7 dagen de ontvangst ervan.
Het is handig om uw naam en/of e-mailadres aan ons door te geven bij het indienen van een melding. Dit staat ons toe contact met u op te nemen als we aanvullende vragen hebben als onderdeel van ons onderzoek. Als u echter liever anoniem blijft, zullen we uw beslissing respecteren en uw bezorgdheid zal altijd worden onderzocht. Wij verzekeren u zo spoedig mogelijk en uiterlijk 3 maanden na ontvangst van uw melding u te berichten over het resultaat van ons onderzoek.
Allianz tolereert geen enkele vorm van vergelding tegen iemand die te goeder trouw een melding indient. Dit blijft het geval, zelfs in gevallen waarin een onderzoek de aantijgingen niet bevestigt.
Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. We nemen passende maatregelen om verstandig gebruik te maken van alle ontvangen informatie en om de belangen van alle betrokkenen te beschermen. Alle verstrekte gegevens worden behandeld in overeenstemming met de toepasselijke privacyregels
Als u onze interne meldingstool liever niet gebruikt, kunt u uw zorgen/meldingen rechtstreeks naar de afdeling Compliance sturen:
- Per e-mail aan [email protected] of [email protected]
- Per post aan het volgende adres:
Allianz Benelux NV,
Compliance
Koning Albert II laan 32, 1000 Brussel
Houd er rekening mee dat dit communicatiekanaal niet bedoeld is voor klachten die niet wijzen op wangedrag of een overtreding van interne of externe regels. Klachten met betrekking tot een verzekeringspolis of een van onze diensten moeten worden ingediend via het juiste contactpunt of via het klachtenbeheerkanaal.